HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2011.02.18. 19:54 GGerg

Kulbant: "My sweet man", "You are the number one"

Hétfőn azzal kezdte Kulbant, hogy pénteken valaki csokit tett az autójára, ki volt az. Nem jelentkeztem, természetesen. Utána odajött hozzám és mondta, hogy tuti én voltam. Megörült neki. Mondanom sem kell, egész héten dolgoztam, egy másodperc sem maradt ki. Ma azért húzós volt, az utolsó egy órában csak könyököltem, szinte mindenkit hazaküldtek, még Edgaras barátomat is a barátnőjével.

Jut eszembe, Edgaras is nagyon szereti az autókat, pár hete beszéltük is, hogy mekkora csoffadékok a mai autók és autót akar venni. Gondoltam, megkérdem, hogy mikor veszi az újat, mert kihívnám egy versenyre. Sajnos azt mondta, hogy gyorsulni nem áll ki velem, de szlalomban esetleg. És valami fűnyírót fog venni, nagyobbat akart, mint az 1.4-es Astrája, amit utál (nem csodálom), erre kisebb lesz. Mondtam neki, hogy tuti a csaja keze van a dologban, legyen férfi. A landladym barátja is állandóan az autóm körül legyeskedik, imádja, neki egy 300-as dízel 124-es kombija van, ha szakítunk rá időt, le is csekkolom majd. Ja, neki sem tetszenek a mai autók. A landladymnek egy C-Mercije van 96-ból, 220D, automata. A barátja azt akarta megetetni velem (de újabban már hagyom), hogy három litert fogyaszt. Én meg úton-útfélen dicsekszem a Saab fogyasztásával, ami 11.3 jelenleg, állandó hidegjáratban, Birminghamben. Nekem is hazudnom kellene, de leszarom, ez így jó. Vicces, hogy előtte mindig azt mondták, hogy majd az eső lemossa, de amióta látják, hogy a Saab sosem koszos, ők is mossák az autót. Azt hittem, egy Merci jobban bírja, de a landlady autójában benéztem a csomagtartóban a szőnyeg alá és hát rohad rendesen.

Viszont tegnap kicsit elgondolkodtam, mert láttam egy ugyanilyen Saabot, mint az enyém, csak egy évvel fiatalabban, háromajtós, ugyanilyen színű Talladega, de nem kétliteres a motorja, hanem 2.3-as. Viszont bőrrel, ülésfűtéssel, tempomattal, napfénytetővel hirdetik 479 fontért. Gyorsan fel is lapoztam az enyém könyvét és láttam, hogy az a motor nyomatékra van hangolva, a fogyasztása is annak a legkedvezőbb, nem a kétliteresnek. Az én vezetési stílusomhoz az lenne a legmegfelelőbb motor. De egy nap gondolkodás után rájöttem, hogy végül is az is csak négyhengeres és abban sincs automata, úgyhogy marad ez.

Valamelyik nap a kedvenc autóm, kedvenc színemben (a következő autóm) ment előttem a körforgalomban. Pár jellegzetesség: szinte teljesen kézi összeszerelés, kis széria, Dolby Surround Pro Logic Systemes hifi, 12 Dynaudio hangszóróval. Többet nem árulok el, a helyes megfejtő egy Saab kilincset és egy váltógombot kap ajándékba.

Sokat idegesítettem magam azon, hogy milyen módon tudom TAX-oltatni az autót, mert papíron eladtam Andornak, és ha neten veszek, vagy hozzá megy vagy a tesómékhoz, akik esetleg visszaküldik. A könyvem azóta sem jött meg, két hónapja, pedig kétszer is kifizettem a postát. Tehát nincs forgalmim. Kedden bementem a DVLA-hez, hogy TAX-oltatnám az autót és kellett a biztosítás papírja, ami nálam volt, a műszakiból csak az emisszió papírja volt meg, megnyugtató, hogy a motor tökéletes állapotban van. Megnézték a műszakit a rendszerben és kaptam egy TAX-korongot augusztus 31-ig. Örülök. Ha már Andor és az autók: nemrég vett egy háromliteres V6-os Citroen XM-et Magyarországra. Remélem, mielőbb kipróbálhatjuk:)

Voltam aznap a Saab-szalonban is, mert rendeltem egy kábelt (21 font volt a kábel..), két csavart és két tömítést (egyiket _Phoenix_ olvasómnak, már meg is kapta tegnap). Meglepetésemre a faszi emlékezett rám, teljesen megdöbbentett, pozitívan csalódtam. Mondjuk, nem tudom, statisztikailag kimutatható-e, hogy az ilyen korú autók tulajdonosainak hány százaléka jár alkatrészért márkaszervizbe.

Szerdán befejeztem a felni festését is, de az utolsó nem lett olyan szép, mert nem csiszoltam elég simára. Viszont az első két felnit sötétebbre fújtam, mindig is tetszett a sötétszürke felni. Úgyhogy nyáron megcsinálom újra, akkor már elég lesz egy délután  ehhez a munkához.

Petr is hívott aznap, mert megígértem neki, hogy küldünk egy levelet a HP-nek, mert vette egy laptopot Csehországban, ami megérkezése után elromlott és talán megjavítják itt is. Mondtam neki, hogy írja le papírra és ha lesz időm, megcsinálom. De erősködött, értetlenkedett, hogy miért nem érek rá. Faszkorbácsot érdemelne, kezdem érteni Kulbantot...

Múlt héten küldtem Áginak egy csomagot, meg is kapta, vettem neki pár dolgot, pl. fülbevalót, sminklemosó kendőt, Valentin  napos Toblerone csokit, a kedvenc szezámmagos mogyoróját Valentin napra.

Tegnap úgy volt, hogy tesómmal elmegyek egy angol tanfolyamra, de végül áttettem a következő alkalomra, 28-ára.

Ma egy különlegességet láttam, meg is fordultam miatta, hogy lefényképezhessem.

Íme, az Isuzu Piazza Turbo (bárcsak lehetne egy ilyenem...):


 

Holnap reggel pedig leugrom Petihez Gloucesterbe és égetjük a benzint, hozzávetőleg 11.3 litert száz km-enként.

6 komment

Címkék: anglia munka külföld autó állás kikapcsolódás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr962671267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Phoenix_ 2011.02.19. 12:00:36

Ezekszerint még mindig lehetne csiszolni a fogyasztásodon :) nekem most 9,5 ből kijön. (stabil 29,7mpg)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.02.19. 20:31:10

@_Phoenix_: Nem igaz, mert én Birmingham belvárosában, nagyon rövid utakra használom, Te meg nem:))

SanyaG 2011.02.20. 16:33:13

Tippelnem kellene, akkor Volvo C...! :)
De többet nem árulok el! ;) :)

Edd China 2011.03.03. 02:12:23

Hát ez volvo C70 lenne? A C30-ban "csak" 10 hangszóró van nem?
süti beállítások módosítása