HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.12.20. 12:00 GGerg

Hétből négy, azóta semmi, kezd körvonalazódni az elképzelésem

Ott tartottam, hogy a múlt hét hét napjából kettőt dolgoztam le addig. Utána csütörtökig sikerült még kettőt. Csütörtökön nagyon kedves volt velem Kulbant, állandóan dícsért. Viszont említette, hogy pénteken nem lesz számunkra munka. Persze a hülye Petr bement pénteken is, és még ő volt felháborodva, hogy 6:50-kor elüldték:) De visszatérve a csütörtökre: egy órával a vége előtt eljöttem a munkából, mert a gépem kb. ötpercenként elromlott. Ezt megunva odamentem Kulbanthoz (előtte küldött haza egy csajt), hogy amennyiben nincs szükség rám, haza is tudok menni. Azt mondta, oké, megértem, tényleg nem volt sok munka, nekem is már kínjában adta azt, amit. Egyébiránt a számomat elkérte Kulbant, ha szükségük lesz emberre hétfőn, akkor ők hívnának, nem az ügynökség. Ez nem történt meg.

Legalább volt időm bemenni az ügynökségbe és érdeklődni, hogy mikor fizetik ki a pénzem, amit már egy hete ki kellett volna fizetniük. Megjegyzem, azóta sem kaptam meg a pénzt. Azt azt követőt igen. Állítólag holnap érkezik a hiányzó összeg: kíváncsi leszek...

Az autó biztosítóját, úgy tűnik, meg tudjuk oldani. Bár, ha arra gondolok, hogy mennyire nem voltak korrektek, akkor lesz még vele fejfájás.

Múlt csütörtök óta egy percet sem dolgoztam. És kezd emiatt körvonalazódni az elképzelésem. Januárban megkérdem az ügynökséget, hogy tudnak-e elég munkát adni vagy sem. Amennyiben nem és a _Phoenix_-féle meló sem jön össze, akkor januárban (de legkésőbb februárban) haza fogok menni. Most biztos csalódást okozok sok olvasómnak (a hülyéktől újra várom a "nem kellesz Angliába", "szar vagy ide" jellegű hozzászólásokat), de az a helyzet, hogy kurvára egyedül vagyok itt, ha nem így lenne, sokkal könnyebb lenne. Ez is egy szempont. És elég fontos.

Olyannyira, hogy szerdán meg is zuhantam kicsit, mert rendeltem a Saabhoz egy könyvet és Gáborral küldettem el a pénzt a PayPal-ján keresztül. Este tudtam meg a címet, hogy hová küldje, de őt reggel négykor behívták dolgozni, akkor nyomban el is küldte a pénzt, én dolgoztam, mire megláttam az e-mailt, már elküldték a könyvet. A címemet ebay-en nem változtattam meg. Így a könyv a tesómékhoz érkezett. De a lakótársai (a szlovákiai magyar pár) visszaküldték a feladónak. Akinek meséltem, az nem hitte el. A legrosszabb az, hogy a tesóm sem állt ki mellettem, szerinte ez a rendes ügymenet ebben a helyzetben (mert nekem semmi közöm már ahhoz a lakáshoz). Amikor anyukámnak meséltem, baromira elkezdett zokogni. De azt hiszem, erről kár is többet mondanom. Mindenesetre köszönöm _Phoenix_-nek, hogy tartotta bennem a lelket, mikor felhívtam.

Aztán a lakás sem ideális. Azt csak megemlítem, hogy tegnap 13.7 fok volt a szobámban (most is 15.2 van), de ezt megszoktam otthon, ahol a háznak gyakorlatilag nincs hőtartása. De állandóan attól rettegni, hogy mikor kapcsol le a villanyóra, nem igazán akarok, mert nem mindegy, hogy 13-ról vagy 20-ról kezd csökkenni a hőmérséklet. Ugyanis hiába magyarázom neki, hogy töltse fel rendesen, mert ha mínuszban van, akkor drágábban számolja az áramot, de nem tudom, min csodálkozom, mikor ugyanígy hiába magyarázom egy "mónikasón-győzikén-valóvilágon" kikapcsolódónak, hogy tankoljon abba a kurva autóba, mert ha mindig kétezerért tankol és csak ezért indítja be az autót és megy négy km-ert, akkor kurva drága a benzin...

A lakótárs is csinál furcsa dolgokat. Az utóbbi két napban 15 fontot adtam neki, mert nincs pénze. Pedig hét éve itt él. Aztán mindig fuvaroztatná magát, volt olyan, hogy naponta kétszer is vittem valahová. Mikor mondtam neki, hogy nem vagyok taxis és bankautomata, akkor mondta, hogy kevés a heti hatvan font lakbér, menjek máshová, mert nyolcvanat szeretne. Ezért senki nem fog nyolcvanat adni, nem mindenki bírja (és akarja ennyiért) a 13-15 fokot. És felettünk valami hihetetlen cigányok lakhatnak, simán kiöntik a forró olajat, konyhai maradékot az ablakon, ami a mi ablakunkon is csorog szépen lefelé...

Már gyakorlatilag itt lakik két haverja is (kurva hangosak) és rossz azt látni, mikor gyakorlatilag alig veszek kaját és abból ők is esznek. Naponta kétszer eszem, említésre sem méltó mennyiséget. Egyszerűen nem kívánom.

Utolsó rendes posztomat látták, köszönöm a figyelmet, az új évig automatikus posztok fognak megjelenni. Utána összegzem az otthon töltött időt és az utat is, amennyiben túléljük:)

 

5 komment

Címkék: anglia munka külföld állás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr662527675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.12.20. 14:46:53

Az előbb érkezett ez a levél, nagyon egyetértek vele:

"Kedves Gergö,

én igy kivülállóként azt érzem, hogy életed mostani szakaszában minden ideiglenes. Sajnos ebben fel lehet örlödni. Nagyon. Lehet, hogy rosszul értlemezem, de úgy látom, hogy munkád, lakásod, mindenféle emberi kapcsolatod – ami még van ott Neked – teljesen esetelges, nem kiszámitható, ami miatt Te jelen pillantban totál a külvilág jó- vagy rosszindulatától, a körülmények szerencsés/szerencsétlen összejátszásától függesz. Nem érzem azt, hogy legalább egy területen sikerült volna valami olyasmit összehozni, ami valaminek a szilárd alapja lehetne. Vagy legalább annak a csíráját magában hordozná. Nézd, ha akárhol sikerült volna bármiféle stabil vagy hosszabb távú munkát (lakást, barátot, jóakarót) szerezni, arra valahogy tudnál már építeni. Mert akkor az már egy fix pont lenne, a többit annak megfelelöem lehetne tervezni. `Es itt most nem is az a lényeg, hogy sokat keress. De az alapvetö, hogy tudjad, hogy mennyit keresel, mivel tudsz számolni. Szerintem a jelenlegi helyzetedben idegileg fogsz fölörlödni a totális bizonytalanságban (Hívnak? Nem hívnak? Összejön az, amit valaki teljesen esetlegesen ígért?) Nem hiszem, hogy egy ember gyakorlatilag egyedül hosszú távon élheti ezt e totális flexibilitást. Valami biztos pont KELL.

`Ertelmes ember vagy, 100%, hogy ez most Téged baromira frusztrál, amit teljesen megértek. Ösznitén szólva a blogodat olvasva sokszor az az érzése az embernek, hogy legtöbbször a külvilágot okolod a szerencsétlenségekért. Pedig lehet, hogy csak ezt a belsö frusztrációt köpöd ki magadból ily módon.

A lényeg: ha most hazamész, azon gondolkodj el, hogy mi az a biztos pont, amit ki tudnál alakítani Angliában. Ne vállald többet a “nem-tudom-hogy-holnap-dolgozom-e-és mit” jellegü munkát. Ha az ügynökség nem tud legalább 1-2 hónapos melót adni, ne csináld. Keress, jelentkezz direktben munkaadóknál, ne agency-knél. Hiszen látod, hogy ezekkel a totál alkalmi 1 napos munkákkal csak magadat örlöd, teljesen ki vagy szolgáltatva – nálad butább – más emberek kényének-kedvének, szeszélyének (fönök, agency). Igy nem tudsz ötröl hatra jutni és csak sodródsz az árral és egyszerüen nem tudsz semmilyen felnötthöz méltó döntést hozni vagy irányt bevenni. Hiszen a felnött létnek az az egyik jellemzöje, hogy nagyjából mi vesszük a kezünkbe a saját sorsunkat, tudatos, megfontolt döntéseket hozunk. Te most Angliában nem vagy ebben a helyzetben, mert túl sok a bizonytalanság.

Szerintem, ha látsz valami reményt egy ilyen irányú változásra, akkor ugorj neki még egyszer 2011-ben, ha nem, akkor inkább ne.

P.S. `En két évet éltem Angliában, jelenleg Bajorországban vagyok. Ha bármi infora lenne szükséged a német útviszonyokat illetöen a hazautazás miatt, írj. Segítek.

Andrea"

_Phoenix_ 2010.12.20. 18:53:35

Sok szerencsét a hazaúthoz!!!

ui: amint megtudok valamit a melóról, akkor küldök emailt vagy smst.

Phoenix

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.12.20. 19:33:24

@_Phoenix_: Szia!

Már egyedül Te tartod bennem a lelket, mert az az igazság, hogy Andreának tökéletesen igaza van..

Már nem hívlak fel az út előtt (nem akarlak zaklatni), így itt kívánok boldog karácsonyt! Megleszel említve a már előre megírt karácsonyi posztomban is.

_Phoenix_ 2010.12.20. 19:53:36

@GGerg: Köszi Szépen!!
Neked is Boldog Karácsonyt és BÚÉK!! :)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.12.25. 13:00:48

Gergő, te kemény vagy, mint a vídia.

Támogatom a döntésed, mivel nincs semmi konkrét dolog, amit ott kellene hagynod gyere haza picit. Ezt már korábban is tanácsoltam neked, ha itthon vagy, ülj le picit, gondolj át mindent és mérlegelj. Aztán majd meglátod, jön a tavasz, a nyár, még mindig visszamehetsz, ilyen mint most van lesz akkor is! Hidd el jót fog tenni a dolog. Nem áltatlak, az itthoni körülmények sem jók, sőt, a fasz ki van ezekkel a fülkeforradalmárokkal, de talán van pár biztos pont amibe kapaszkodhatsz.

Mérlegelj és dönts!

ui.: Nem vigasztalásképp, inkább elrettentésképp és kapcsolódva Andrea leveléhez. A stressz, a bizonytalanság még akkor is tönkre teszi az embert, ha észre sem veszi, hogy van benne egyfajta belső feszültség. Az ismerősöm aki kint van régóta gyomorpanaszokkal küzd. Karácsonyra azt kapta az angol eü. rendszertől és a Jézuskától, hogy mehet gyomortükrözésre, mert nem tudják mi baja. Gondolhatod, hogy nem az, hogy betegre röhögi magát odakint...
süti beállítások módosítása