A C70-ről órákat tudnék mesélni, de most csak a lényegre fogok hagyatkozni. Mindenesetre az érzés, hogy egy gyerekkori álom valósult meg, az megfizethetetlen és óriási örömmel tölti el a lelket minden egyes nap. Érdekes, hogy az autó mindenkinek tetszik, megnézik az utcán, átnéznek fiatal prémiumautókból is az emberek, az autók iránt érdeklődéssel nem rendelkező emberek is imádják.
Nagy szerencse, hogy egy ilyen ritka és prémium autó lett a kedvencem, így legalább nem sok mindenbe lehet belekötni,. Ilyen anyagokat manapság már nem lehet az autókban találni 20-25 millió Ft alatt (nem az extrákkal terhelt árra, hanem alapárra gondolok), ahogy ilyen üléseket sem. Meglepő, az új Volvókban sem. Az autó olyan kényelmes, hogy egyszer egy kollégámat hazavittem és ahogy beült, elkezdett lengyelül káromkodni, utólag kiderült, azért, mert hogy ilyen kényelmes autóban még sosem ült (nem is fog). Ezután egy, a kategóriájának szerintem legjobbja Mazda6-os is egy zörgő-csörgő, fapados fos.
Vannak az autónak gyenge pontjai is. A fék kimondottan gyenge szerintem, amin megpróbálunk a fékfolyadék (már megvan a gyári fékfolyadék) cseréjével úrrá lenni, de valószínűleg a megoldás a T5-ös modell nagyobb fékei lesznek, esetleg ha megoldható, akkor a 300 lovas S60R első fékei. Néha a műszerfal felső része is mozgott picit, amin a csavarok meghúzása segített. Picit zörög a tetőablak is néha, csak zárt állapotban. Összesen ennyi az egyébként megoldható hibák halmaza.
Az autó nagyon jó állapotban került hozzám egy Volvo specialista árulta, aki az első három, márkaszervizben eltöltött év után, 2002-től szervizelte. Ez egyébként meg is látszik az autón. Természetesen nem lennék én, ha már nem cseréltem volna ki egy rakat alkatrészt és az idei év folyamán nem terveznék egy halom újabbat. Három hónap garancia volt a kocsira és a vásárlás után elő is jött egy hiba, ami abszolút garanciális lett volna, de mivel szombaton már bezárt a specialista (délen, 300 km-re Birminghamtől, a tengerparton), inkább elindultunk a haverommal és autóztunk egy jót. A Dolby Surround Pro Logic hifi eszméletlenül szól, a térhangzás abszolút perfekt, kit érdekelt a Check Engine.
Mivel a Volvo márkakereskedés elég közel van hozzám és a munkahelyhez is, a következő munkanapon ott kezdtem, amúgy is átnézettem volna az autót. Ott kiderült, hogy a hármas henger trafója romlott el, diagnosztika 72 font, mindennel együtt 133. Erre vonatkozott a garancia, de nem lett volna sokkal olcsóbb azt érvényesítve sem, meg nem is akartam autózni gyújtáshibával. A szalonban mondtak egy pár hibát: felső motortartó bak, egyik oldali stabilizátor és kormányösszekötő, a kipufogó tartókonzol elrohadása. Ezek azóta ki lettek cserélve (pl. termosztátot én cseréltem benne), mindenből gyári lett véve. Az autót azóta többször is vittem átvizsgálásra (felhívtak, hogy átnézik ingyen, ilyenek), vagy ha kérdésem volt, mindig segítettek, jelentem nem találtak hibát, mindent a zöld mezőbe jelöltek. Ezen kívül cseréltünk még ékszíjat és az ékszíj feszítőgörgőjét is, mind a négy gumi Pirelli P6000.
Ennek ellenére tudom én, hogy van még neki. Ki lesznek cserélve a toronycsapágyak, a belső kormányösszekötők, a hűtővíz, a váltóolaj, a vezérműszíj. Itt azért megállnék egy pillanatra. Az autót teljes szervizzel vettem, de csak a vezérműszíjat cserélték ki, ezt magam ellenőriztem. A vízpumpát és a görgőket csak ellenőrizték. Ez nekem kicsit meredek azért, úgyhogy idén ezt is megcsináljuk, a márkaszerviz ajánlata 408 font. Ez van, meg utána a nyugodtan alvás. Mert így mindig félve adok padlógázt.
Mielőtt befejezem, a motorjáról szeretnék nyilatkozni. Eszméletlen hangja van, mikor ez az autó elindul, mindenki odanéz. Jó választás volt ez a változó szelepvezérléses 2.4T. Az alacsony nyomású feltöltés valami elképesztő. Gyerekkorom óta szívesen nézegetek teljesítmény- és nyomatékgörbéket és amit láttam, az több mint figyelemre méltó. 1800-tól 5000-ig megvan a csúcsnyomaték, ami egy teljesen kiforgatott háromliteres ereje. Kb. 2500-3000-ig egy négyliteres motor erejét tudja (utána már nagy a különbség az utóbbi javára). Poén, hogy az 560 lovas Audi R8 5.2-es V10-ese 2000-nél csak tíz százalékkal tud csak magasabb nyomatékot. Ennek megfelelően az autót nagyon stresszmentes vezetni. Ha megérintem a gázt, a fordulat rögtön beáll 1800-2000-re. A váltó, ha nem inzultáljuk, akkor 1600-2000 között elvált, az én teljesítmény-igényemet az 1000-2500 közötti tartomány teljesen lefedi. Elég gyorsan reagál, de ami nagy hátránya, hogy (gondolom) a finom működés előtérbe tolása miatt motorféket egyáltalán nem ad, ami a fogyasztásban mindenképpen jelentkezik és majd a fékbetét gyorsabb elfogyásakor is érezhető lesz. A fogyasztás városban mivel a munkába járáskor sokat megy hidegüzemben (nem a számítógép alapján, az sosem mond igazat) 15.5 liter, de pl. a legutóbbi tank 17.1-re jött ki (hideg is volt, meg nyomogattam is neki). Tény, hogy az autó sokat jár magában, nem állítom le ha csak beugrom valahova. Autópályán képes a 68 literből 1000 km megtételére, de mindenképpen képes 8 alatti fogyasztás elérésére is, ha valakit ez érdekel. Engem nem.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.25. 19:01:17
Amiket cseréltél azt muszáj volt, vagy inkább csak elővigyázatosság?
Jó a környék is, most melyik városban vagy ha nem titok? :-)
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.26. 00:25:09
Amiket cseréltem, minden elővigyázatosságból történt, kivéve a trafót. Jelenleg 91 ezer mérföld van benne 87 ezerrel vettem. 99 év végi, már a frissített modell. Épp most kedden voltam Andornál, átnéztük (kapott Mobil1 olajat és gyári szűrőket), belső kormányösszekötőket is kell majd cserélni, de most ezzel megvárom a májusi műszakit és annak eredményétől függetlenül ki lesznek cserélve, ahogy a vezérműszíj is mindennel együtt. Valószínűleg váltóolajat is cserélünk, mert nagyon elégedetlen vagyok a konverter működésével, sőt, már a vészforgatókönyvet gyártom, ez utóbbi miatt nagyon nem vagyok boldog.
Tényleg szép a környék, egy gyönyörű park mellett lakom egy nagy tóval. Ez még mindig Birmingham.
Hogyhogy ide tévedtél? :)
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.26. 00:40:02
Én pontosan tudom, hogy milyen autót kellene venni, akár úgy is, hogy még mindig különleges, élvezetes legyen és ennek ellenére ne kerüljön sokba. Nagyon kívánok egy Lexus IS300-at vagy egy utolsó előtti generációs Subary Legacyt. Imádom azokat az autókat, de nem azok az autók, amit mindig is szerettem volna.
A C70 más, ez az autó nem csak egy közlekedési eszköz számomra, hanem az ipari formatervezés egyik csúcspontja (épületben pl. ilyen még a birminghami "Cube" nevezetű is), ami szerencsére elképesztő építési minőséggel párosult. Ezen túl a mozgó koncerttermem is, mivel imádok zenét hallgatni. Nekem egy C70-re öröm lenne ránézni akkor is, ha esetleg nem is működne, ami erőt ad a lelkemnek az orbitális szopássorozat után, ami az első egy-másfél évben történt.
Bármit elvehetnek az embertől, a C70-et is össze lehet törni. De az emléket senki nem veheti el az embertől. Hogy egyszer legalább jó volt, nekem is lehetett jó..
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.26. 00:59:17
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.27. 11:46:00
A lényeg, h örülsz a verdának és lassan a dolgok is alakulnak.
Amúgy ez a Birmingham milyen hely munka szempontjából? Jobb, mint London? Mit ajánlasz UK-ban manapság? London? Más nagyváros? Vidék?
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.27. 21:27:53
Képzeld, ma volt nálam egy napfénytető-specialista, megcsinálta. Meg megrendeltem a belső összekötőket, a külső már megvan stabilizátorokkal. Még veszek váltóolajat, aztán irány Watford újra. Utána már csak a vezérmű marad, amivel kapcsolatban ma írt e-mailt a Volvo márkakereskedés, hogy adnak 15% kedvezményt, de nem akarom elkúrni a kevés kis pénzemet, úgyhogy az most nem aktuális.
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.02.27. 21:41:22
London alatt leginkább vmelyik külvárost értem (pl. Kingston, vagy még kintebb Berrylands és környéke) ahonnan mondjuk vonattal max. fél óra a belváros.
Nagyon agyalok rajta, h neki kéne vágni, itthon nem tudom mi lesz és meddig... :-(
Az autóhoz csak annyit, h ha a szíjat tuti cserélték egyenlőre "nyugodt" lehetsz, a vezérlés bírni fogja nem megy tönkre a motor. Nekem azt mondták a szervizben a Fordomra, h 160 ezer sem extrém neki, bírja az.
Persze ha máshoz nem nyúltak előbb-utóbb nézesd meg, de valóban ez nem a legfontosabb, ha a szíj amúgy jó.
Olajcserét a váltóban a gyártó javasolja? Furcsállom, manapság rengeteg autó készül életfogytig olajjal a váltóban, ha nem kéri a cég ahhoz biztos nem nyúlnék. Nekem azt mondták a szervizben tavaly, h ha a gyár nem kéri vétek hozzányúlni a váltó és difiolajhoz, mert olyan sosem lesz, mint amit a gyárban megcsináltak. Ennek esetleg kérdezz utána.
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.02.27. 22:23:24
A vezérléssel kapcsolatban nem is a vízpumpán aggódon, hanem a görgőkön. Mivel most amúgy spórolok (spórolnék, hihi), úgyhogy a vezérléssel most hazárdírozok legalább júliusig;-) Pedig olyan jó lenne sok padlógázt adni, mert 3000-től nagyon fenyegető hangja van és 4000-től pedig még rátesz egy lapáttal;-)
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.08.14. 21:43:57
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.08.14. 21:53:34