HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.10.04. 23:48 GGerg

Ilyen nincs

Ezt a posztot tegnap kellett megírnom. Olyan hangulatban voltunk, hogy megyünk haza. A GPS-eket nézegettem az ebay-en és rá tudtam venni az egyik cég főnökét, hogy adjon egyet vasárnap, a házánál (szerencsére volt nála). Így most van egy Európa-térképes (tegnap frissítettük is) Garmin Nüvi 255-ösünk, a limitált szériás, fekete kivitelben. Még tíz font kedvezményt is adott, nyolcvan fontért hoztuk el (otthon jelenleg 55 ezer forintról 40-re van értékelve). Ez ám a vevőközpontú hozzáállás. Köszönet érte.

Viszont, hogy mennyire ki van velünk cseszve: útközben a GPS felé menet felhívtuk a fodrászékat, hogy feladták-e a levelet (ami ugye szerdán megérkezett Watfordba). Azt mondták, hogy szombaton (!) feladták. Ez még mindig nincs itt. Andor tudta, hogy ez nekem nagyon-nagyon fontos, baromi idegesek is vagyunk emiatt... Egy hét veszett megint kárba.. Tegnap szintén jött levelem, kíváncsi vagyok, fel van-e adva.

Délelőtt válasz jött attól a watfordi nőtől, aki esetleg tudna szállást adni (tegnap nem vette fel, SMS-t írtam neki) és még szabad a szoba. Megírtam neki, hogy egyelőre egy hónapra kellene, várom a válaszát. Egyik kommentelőm nem értette, hogy miért nem találunk szállást két hete. Nem a szállással van a probléma, hanem azzal, hogy nincs olyan szállásadó, akiben megbíznánk. Ráadásul a semmire még olyannál sem mernénk szerződést aláírni, garanciát vállalva egy vagyonnyi összeg kifizetésére.

Hívott a szájából állandóan segget csináló Brook Street ügynökség is, de természetesen nem vettem fel. Utána írtak egy e-mailt is, kérdezték, jól vagyunk-e és keresünk-e munkát. Írtam nekik egy hosszabb levelet, arra is várom a válaszukat. Ha össze lehet  újra hozni őket, a fagyasztós ügynökséget és a szállást, akkor visszamegyek. Ettől függetlenül még figyelhetem a birminghami állásokat is.

Délután anyukám felajánlotta, hogy Ágit esetleg hazaküldhetném, úgyis felvették a mesterképzésre az egyetemen, akkor csinálhatná azt is. (Tehát segít, nem úgy, mint apukám, aki mindig csak ígéri - bár az inverteremet és a nemzetközi jogsimat elküldte - és csak simán "aha" szavakkal veszi tudomásul, hogy a gyereke az utcán van és nemsokára - rossz esetben - haza sem fog tudni menni. Ezt egyébként nem is meséltem, de Ági is hallotta azt a telefonbeszélgetést és igazán megdöbbent). Megfontoljuk. Akkor pláne maradhatnék még. Meglátjuk.

Volt ma időpontunk is az egyik ügynökséghez (raktári meló), iszonyatosan gagyi teszteket  kellett kitöltenünk: három oldal arról szólt, hogy számokat és szavakat kellett összehasonlítani, hogy egyformák vagy különbözőek, de voltak "igazán bonyolult" szöveges feladatok is voltak... Azt mondják, napokon belül lesz munka, kíváncsi leszek..

41 komment

Címkék: anglia külföld szívás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr292345480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ayin 2010.10.05. 10:44:01

Minek koltesz te penzt SatNav-re??? az eszem megall. Minek???

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.05. 10:47:35

az a helyzet, hogy én ezt már rég nem értem. kapkodtok össze-vissza. el kéne dönteni, hogy mit akartok. maradni, vagy visszamenni Magyarországra? ha utóbbi, akkor feleslegesen csöveztek, kocsiba be, aztán irány haza. ezért GPS-t is felesleges volt venni, mert még térkép nélkül is viszonylag egyszerű eljönni Budapestig, ha meg tudsz jegyezni néhány várost a Google Mapsről.

ha meg ott akartok maradni, akkor már Watfordból is fölösleges volt eljönni. kaptál volna állást a pékségnél, azt írod, havi 90+70 font lett volna autóval megoldani a munkába járást. ez havi 160 font. nem tudom, mennyi fizetést ajánlottak, de azért meglepődnék, ha nem lett volna legalább másfélszer ennyi a heti pénz. és miközben dolgozol, szépen elkezdhettetek volna helyben szállást keresni, megnézni, hogy mennyire működik ez a munka, ha ott vagy fél évet, és nem szeded meg alatta magad, az sem baj, ha közben van mit enni, van hol lakni és van mit dolgozni!

ez utóbbi lett volna a legfontosabb, de ehelyett mindent hátra hagyva rohantatok el onnan. értem, hogy egy faszszopó volt a landrord, de hát ilyenekre fel kell készülni. én a helyetekben azonnal keresnék szállást Watfordban, St. Albainsban vagy bárhol máshol a közelben, és visszamennék a pékségbe, ha még kíváncsiak rád. a barátnőd is kitalálhatna magának valamit, vagy hazajöhetne addig, amíg ez nem oldódik meg, mert nem kerülne pénzbe még őt is eltartani a kis fizuból.

én már azt nem értettem, hogy mi szükség volt erre az óriási, fejetlen kapkodásra, szállásváltásra, üvöltözésre, elmenekülésre. ti sem álltatok jól hozzá, persze a landlord sem. ezt a havi 160 fontot bőven ki lehetett volna kalkulálni, ezért vettél autót, tudtommal. vagy meg lehet nézni a busz meg vonat menetrendeket is, stb.

úgyhogy nem hiszem, hogy tényleg minden ellenetek esküdött volna össze, sajnos ti is folyamatosan a legrosszabb döntéseket hozzátok. az én jelszavam: vissza a pékségbe dolgozni, szállást meg gyorsan keresni, mert ezekkel az elvesztegetett napokkal csak felőrlődtök.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 10:51:57

@Ayin: Valahogy tájékozódnunk kell, nem lehet mindig kunyerálni. Ha haza kell menni, akkor is kell, Ha nem érted, nem baj. Ha nem drukkolsz, nem baj, eggyel több vagy kevesebb, már szinte mindegy..

Ayin 2010.10.05. 11:04:01

harom fontert tudsz venni TERKEPET. tudod, az a papir dolog, amit evszazadokig sikeresen hasznaltak az emberek... ilyen papirbol van, konyv formaju, lapozol benne ahogy egyik helyrol a masikra mesz....

ehhhh.. ez a ti bajotok, hogy razod a rongyot meg ebayezel valtokert meg hasonlokert, ahelyett hogy osszeszedned magad ... es ezt most teljesen a te erdekedben mondom. nem arra kene koncentralni hogy valtod legyen... vagy vallalj el olyan munkat amihez nem kell auto, takarits, mosogass, szolgalj fel... ehh

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:05:33

@gio: Nem lett volna másfélszer annyi a heti bér, sajnos. Ha lett volna, maradok.

Egyébként esetedben látszik, hogy csak tervezed a kiköltözést. Látod, már ezért megérte a blogírás.

Hogy miért volt szükség az üvöltözésre? Nem tudom, nem én üvöltöztem.

Miért volt szükség a szállásváltásra? Ezt egyébként most komolyan kérded? Számoljunk már egy kicsit. Ott 520 (!) fontért laktunk, pont azért, mert megbeszéltük, ha máshol lesz munka, elmegyünk, nem ígérünk semmit.

Ehhez add hozzá azt a 160 fontot, akkor vagyunk 780-nál. A fizetés lett volna 800-850 font (az autó biztosítást még pont fedezné, kaja semmi). Nem érted vagy nem akarod érteni.

Ha onnan megy Ági haza, akkor is fizettem volna ott annyit (vagyis többet), mint máshol egy dupla szobáért.

Ha GPS nélkül elcseszek egy sebességmérő kamerát (amúgy nagyon figyelek a sebességre, de bármi megtörténhet), akkor simán kifizetek egy GPS-nek megfelelő pénzt. Akkor már inkább vettem egyet. Balázs már azt hitte, nem kapja vissza sosem...

Ayin 2010.10.05. 11:09:15

az eszem megall rajtad. te tenyleg alomvilagban elsz :(

Ha nem tudod GPS nelkul tartani a sebesseget, akkor neked nem valo jogositvany. hany eves vagy amugy? Ahhoz minek gps hogy londonbol budapestre utazz? meg terkep nelkul is odatalalsz, csak el kell olvasni a feliratokat az autopalyan...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:10:41

@Ayin: Nézzétek, az autót el lehet adni, már felmerült bennem is. Az igaz, hogy mindenki azt mondta, még nehogy eladjam. Nem tudom, Te mikor jöttél ki, de ha legalább két éve, akkor azóta már más a helyzet.

Tudom, hogy van térkép, mondjuk én 8 fontért láttam csak Angliát. Régen elvoltak, sőt én is a térképpel, de az szól pl. a kameráért is. De tényleg nem értitek. Andort azért büntették meg Londonban, mert csak annyira állt meg egy helyen, hogy beállítsa a GPS-t, nem állt egy percet. Tehát nem állhatok meg akárhol térképet böngészni...

Az autó pont azért lett véve, mert pl. csomó takarítós munkánál is azt láttuk, hogy kell. Egy sima ügynökség is megkérdi, van-e autód, nem véletlenül.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:13:24

@GGerg: Akarom mondani, egy százassal elszámoltam magam. Amúgy lényegtelen.

Ayin 2010.10.05. 11:13:59

Te nem erted. dobalod a penzt teljesen felesleges dolgokra, es sirsz, hogy nincs penzed. Erre sokat nem lehet mondani. A vilag 99.99 szazalekanak nincs gps-e, megis elboldogul.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:18:03

@Ayin: A gondolatmeneted egy részét még értem is. Mondjuk Te az enyémet nem. De nem válaszoltál egy fontos kérdésre, de nem baj, sok emberen ezt látom (nem a blogon), nem lep meg.

Nem is az a bajom, hogy folyamatosan sértegetsz, mert ez már lepörög rólam a való életben is, csak ez nem visz előre.

De nincs egy órája, hogy írtad, nem drukkolsz nekünk..

Ayin 2010.10.05. 11:19:56

Tevedes, NEKED nem drukkolok, amiota olyan sertoen irtal a baratnodrol, es utana kitorolted a kommentemet. Neki, szegenynek, drukkolok, sajnalom hogy ilyen helyzetben van ....

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:22:55

@Ayin: Értem, köszi. A kérdést azért nem teszem fel újra, mert egyszer ígértél valamit és utána elfelejtetted. Én nem követelőztem (csak egyszer kíváncsiságból sejtelmesen megjegyeztem), mert nem vagyok olyan, én szeretem megoldani a problémákat, nagy részére képes is vagyok.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.05. 11:26:06

@GGerg: ha meg ennyire drága volt a szállás, helyben kellett volna keresni valamit. így vagy úgy, de a munkát nem lett volna szabad otthagyni. még a pékség vezetője is segített volna nektek.

Ayin 2010.10.05. 11:26:34

Az a baj, hogy sajnallak is, meg latom is hogy pechesek vagytok, meg - oszinten - idegesitesz is, foleg azzal ahogy baratnodet megsertetted meg ahogy beszelsz rola, amint mar irtam... de masik felem meg azt akarja hogy sikeruljon nektek, (meg mindig drukkol), mert nagyon rossz ezeket olvasni hogy nincs hol aludnotok stb.... de hogy ertessem meg veled, hogy a GPS az LUXUS, amit nem engedhetsz meg magadnak? Ha ezt nem erted, akkor sajnos nagy baj van veled, es ezt most oszinten irom, minden sertegetesi szandek nelkul, GONDOLKOZZ, konyorgom, gondolkozz, nyolcvan fontot kidobni GPSre? Mert neked derogal terkepet hurcolni?? mert nekem ugyan ne mondd, hogy az egyeduli ok a gps vasarlasra az, hogy nem lenne idod terkepet bongeszni, mert ez hulyeseg. En 2000ben vegig autokaztam europat csaladommal es egy nagy papir terkeppel, olyan orszagokat is, aminek a nyelvet nem beszelem, nemhogy olyat, aminek igen...

Ayin 2010.10.05. 11:27:28

Nem tudom mit igertem, nem hinnem hogy igertem valamit, te mondogatod itt hogy "azt irtad tudsz segiteni", de en sehol nem irtam ezt, ugyhogy nem tudom mirol beszelsz, esetleg fejtsd ki, vagy nem tudok reagalni...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.05. 11:27:34

@GGerg: ezek kiragadott példák. a GPS önmagában véve teljesen felesleges luxuskiadás. a kamerákkal nem kell foglalkozni, ha betartod a sebességhatárokat, ha meg hazafelé tartasz, akkor úgyis autópályán mész, ott meg van lehetőséged térképet nézegetni.

ha új helyre mész városon belül, google maps + nyomtató, vagy akármi. nekem mindegy, hogy mire költöd a pénzt, de ez teljesen felesleges volt akkor, ha a hazaút miatt vetted.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:28:57

@Ayin: Semmi sértő nincs abban a posztban, most újra megnéztem és találtam két helyesírási hibát legalább. Az igazság volt, ami ott elhangzott, ennyi a minimum. Én férfi létemre durva meló után kimosom a függönyt, kimosok, porszívózok, felmosok, fürdőszobát takarítok, mosogatok. De biztos nem véletlenül írtad ezeket. Szerintem zárjuk le a témát. Én az igazat írtam, Te pedig rosszat akarsz.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:30:31

@Ayin: Igazad van, luxus. Akkor el tudom adni.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:31:24

@gio: Igazad van Neked is, de ha akkora gond lesz, az autóban nagyobb tartalék van, azt is el lehet adni.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:36:38

@GGerg: Ez sokaknál a mai napig érték. Ha ti hülyeségeken felemelitek a szavatok a túlzásba vitt emancipáció okán, jogom van nekem is ehhez. Nagyon káros a folyamat, számotokra is..

Lassan kevesebbnek érzi magát a férfi, mint egy nő, mert ki mer jelenteni olyat, amit egy nő simán..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 11:40:09

@GGerg: Ha csak azt mondtad volna, hogy nem értesz egyet, mert ez a normális (az szép lenne, elhiszem, és azt is, hogy ezt akarjátok elérni) szerinted, oké. De kifejezetten gonoszakat írtál.

ZmanUK 2010.10.05. 12:04:01

Micsoda parazs hangulat.

Amugy csatlakozom azokhoz akik ugy velik a GPS egy luxuscikk jelen esetben. Sajnos tenyleg az. Ha az embernek nincsen penze, akkor akar terkep nelkul is hazavezet Magyarorszagra, mivel egyaltalan nem bonyolult az ut. (De a Google Mapsbol ki lehet nezni a varosokat, amiket erinteni kell, es szinte nem is kell terkep) A sebesseget meg aki nem tudja tartani GPS nelkul, az adja vissza a jogsijat. Evekig vezettem GPS nelkul, es meg sosem buntettek meg gyorshajtas miatt.

A terkepbongeszes - idejeig torteno leallassal kapcsolatban, azert Europaban nem eszik olyan forron a kasat mint Angliaban. Mashol nincsen annyi CCTV, es amugy meg, egy angol autora Europaban nem fognak kikuldeni buntetest.

Kicsit en is ugy erzem, hogy a kedves blogiro sokat ad a kulsosegekre (egyszer olvastam hogy pont azt elemezte mennyibe kerult a ruha ami rajta volt), szoval a GPS vasarlast ennek tudom be.

Amugy meg en a kezdetektol nem ertettem minek ennyit rohangalni.

Tobb ezer ember jon ki Angliaba munkaert, es bar nem tudom hanynak nem sikerul, de azert joreszuknek sikerul talalnia.

Nem egy ismerosom jott ki ugyanigy, es senki nem rohangalt ennyire ossze vissza.

1. Miert nem mentetek Londonba? - oda meg auto sem kell
2. Minek vettetek autot? (rossz duma hogy minden ugynokseg ker - persze ha csak nem apro faluban laktok)
3. Minek rohangaltok ide-oda?

Ha volt mar egy munka, akkor miert nem lehetett ott kivenni barmit, es akar a kauciot is belefeccolni?

Azt is el kell fogadni hog az "Angliai elet beindulasahoz" penz kell. Penz kell a kauciora, penz kell azokra a honapokra amig az embernek nincs allasa vagy nincs fizetese. Es amikor a penz, cruical, akkor nem tanacsos, valtogombot venni az autora, vagy GPS-t. (De nem akarok mas zsebeben turkalni, ha nektek ez belefert, akkor rajta)

Nem akarok karogni, de eleg veszjoslo a mostani helyzetetek, es bar szurkolok hogy sikeruljon, a sok ballepesetekkel nem teszitek jobba a szitut.

Rengeteg ismerosom jott ki otthonrol, es javareszuknek sikerult kikaparni a gesztenyet, es az o korulmenyeik sem voltak jobbak mint a tieitek.

(A felesegemet, meg aupairkent, hajnali 1kor tettek ki az utcara London 6-os zonaban... szoval vannak szar helyzetek mindenki eleteben)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 12:09:42

@Zlot: Hagyjuk a váltógombos, antennás történetet, ha beindul a munka, akkor, csak nem írtam le.

Ayin 2010.10.05. 12:15:49

teljesen egyetertek azzal amit Zlot irt.

Ggerg, nem akarok rosszat, de igenis baj van azzal a hozzaszolassal, ilyet irni hogy "ultimatumot adtam neki, vagy mos vagy mehet", hat akkor te nem szereted ezt a not, sajnos, ha ilyet mondasz neki. Meg hogy "normalis no ezt meg azt csinalja", ez serto, megalazo, ilyet mondani, irni, ezt te nem latod???

Ayin 2010.10.05. 12:17:43

Amugy nagyon igaz amit Zlot irt, londonba kell menni, kivenni egy olcso kis helyet par honapra, talalni egy egyszeru munkat, auto nelkul, mindenfele vacakra valo penzdobalas nelkul, dolgozni, sporolni, jobb helyet talalni, anyagi biztonsag, es akkor majd UTANA johet az auto meg a gps meg a tobbi...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 12:27:45

@Zlot: Az a poszt annak szólt, hogy a csaj megjegyzése a ruhának szólt szerintem, nem nekem és azt elemeztem, hogy ez mennyire nem helyes, de én vagyok funkcionális analfabéta. Pont ezért is írtam, kíváncsi voltam arra, ki hogy értelmezi. Látom is az eredményt.

ZmanUK 2010.10.05. 12:39:34

@GGerg: Nem talalom mar meg a posztot. Melyik volt? Ujra elolvasnam

ZmanUK 2010.10.05. 12:47:59

Amugy ajanlom, menjetek be Londonba, vegyetek ki egy flatshare-t a 2-3. zonaban, es kezdj el allast keresni ezerrel.

Az ember eloszor szallast keres, majd munkat. Forditva nem nagyon mukodik :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 12:50:51

@Zlot: Mint tudod, most Birminghamben vagyunk. Az teljesen rossz választás?

Egyébként az írás, amit keresel, szeptember harmadikán készült.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 12:51:26

@Zlot: Nem tudod megírni a számodat e-mailben?

Ayin 2010.10.05. 13:08:09

most megint azt fogod mondani, h ogy en rosszat akarok meg gonoszkodom.. de ahelyett, hogy egesz delelottodet blogozassal toltod, mi tartott vissza attol hogy elindulj amerre a szem ellat es bemenj birmingham minden boltjaba, sorozojebe, kavezojaba, es megkerdezd, keresnek-e munkaerot eladni, felszolgalni, takaritani??

ZmanUK 2010.10.05. 13:12:39

Szerintem Birmingham sem rossz valasztas egyaltalan. Nagyvaros, es gondolom sok a munka ott. Viszont akkor gumtree/easyroomate, hogy legyen szallasotok, valamint

1. oneletrajz nyomtatas (akar kamu otthoni munkaadatokkal)
Sok magyar valotlan allitasokat csempesz az oneletrajzba, hogy meglegyen a "bolti eladoi" gyarkorlat, takarito, stb
2. Oneletrajz szorasa mindenhova
3. Kilincseljetek, kocsmaknal, hotelekben, ugynoksegeknel, boltokban, kavezokban, pizzeriakban, stb

Menjetek be a McDonaldsba, Burger Kingbe, ott szinte mindig van felvetel. Minimalbert fizetnek, es kezdolepesnek tokeletes.

Ha nem valik be, akkor menjetek boltrol boltra, uzletrol uzletre es kerdezzetek meg van e munka. Ne csak az ugynoksegekre varj, hanem kilincseljetek sokat. Hatha osszejon valami.

Szerintem csak igy lehet.

ps.

Bocs, de a szamom nem publikus, igy nem adom meg, de emailt irhatsz, arra valaszolok

ZmanUK 2010.10.05. 13:17:30

@Ayin: Pont az elobb irtam hogy szerintem mit kellene csinalniuk :)

Ayin 2010.10.05. 13:25:07

hat igen.. most ott van birminghamben, csodas, talaljon egy olcso szobat, es menjen munka utan naphosszat, ne arra varjon hogy ugynoksegek hivogassak vissza... az a baj hogy irja a blogjat, amivel az embereket velemenyformalasra buzditja (minek masnak irni blogot akkor, sajat magad szorakoztatasara? akkor az naplo...), de mikor velemenyt formalnak az nem tetszik neki es nem erti hogy a szemet probaljuk felnyitni.

Ayin 2010.10.05. 13:26:59

A masik meg amit nem ertek hogy miert nem akar kauciot fizetni? azt irja "azzal van a baj hogy nem bizom meg a landlordokban", hat nem erre mondjak azt hogy koldus ne valogasson? mi az hogy nem bizik meg bennuk? es ok bizzanak meg benne? oka van annak, hogy kauciot mindenhol kernek...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 13:49:12

@Zlot: Nem úgy értettem, hogy ide rakd be a számod.

De köszi, végre egy jó komment, akkor maradunk Birminghamben.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.05. 13:51:38

@Ayin: Bizonyára tudod, hogy nem szoktam délelőtt blogolni, inkább este 11 és éjfél között. Ma amúgy is telefonálgatni akartam. Ügynökségeknek, a jobcentre-ből kinyert munkákra, ahol csak telefonon lehet jelentkezni.

ZmanUK 2010.10.05. 14:02:51

@GGerg: En sem ugy ertettem hogy ide kirakom :)

De nem adom meg egyaltalan, bocsi
süti beállítások módosítása