HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.10.07. 22:33 GGerg

Itt a legalja, elértük (Ági is mesél) - frissítve

Nem akartam írni mostanában, de ma olyan dolog történt (már most várom a kommenteket...), hogy muszáj megírni. Ezek az angolok nagyon hülyék, buták - igaz, ellenkező véleménnyel még nem is találkoztam -, megint bebizonyosodott. Tudom, megkaptam már, hogy felsőbbrendűnek képzelem magam, mert azt mondtam, hogy az angolok szemetet esznek. Valószínűleg olyan írta, aki nem evett még házi (nem olyat, ami a gyárból jön) csirkét, -kolbászt vagy -sonkát, nincs miről beszélni. Végülis nem csak az angolok, a nagyvárosi emberek is ezt eszik, otthon is. De ne térjünk el a lényegtől.

Ha már elkezdtem írni a posztot, akkor már megírom az elmúlt pár nap eseményeit. Tegnap megérkezett az amúgy már múlt szerda óta Watfordban tartózkodó angol jogsim. Azonnal vittem a DVLA-hez, hogy újat kérjek a mostani címemre és akkor már az autót is átjelentettem ide. Persze, ha megjön az új-új jogsim, csináltathatok egy új digitális tachográfkártyát is... Ezek annyira hülyék, hogy küldtek egy csekket is 50 fontról (remélem, a sok szívást akarják így kompenzálni), amit gyorsan be is váltottam a bankban. Jogsi megoldva, autó megoldva, nem kell többet szívni a postázással.

Tegnapi hír még, hogy maradhatunk még pár hetet a tesóméknál, így nem szakad a nyakamba az az idegeskedés, hogy úgy keressek albérletet, hogy munka még nincs.

Ma megjött  a személyi igazolványom is, nagyszerű, a magyar jogsim (amit el kellene fogadniuk, de mindegy..) pedig tíz napon belül várható. Egyébként a Bread Shop is fizetett, korrektek, pedig a szerződést sem írtam még alá.

Ahogy korábban írtam, ígértek valamit, ma voltunk "dolgozni". És, hát ami történt, az a legalja eddig itt Angliában. Elöljáróban annyit, hogy Gábor (a testvérem lakótársa) is ennél a cégnél kezdett, azt mondta, ide simán felveszik Ágit is, nemhogy engem, nyelvtudás sem igazán szükséges..

 

 

Lássuk, mi történt, át is adnám a szót Áginak (aki a tegnapi vicces komment félreértésétől eltekintve nem a testvérem, hanem az ügyeletes Sárkányom, akivel nem szakítottam), az EmanciPunci-Szekció biztosan várta már ezt a pillanatot:

"Sziasztok Blogolvasók!

A mai nap eseményén nagyon ledöbbentem. Még kedden szóltak nekünk telefonon a raktári munka kapcsán, hogy csütörtökön reggel 6.30-ra menjünk, mert  (bemutatás) lesz. Ekkor még nem is gondoltuk, hogy egy angolokkal teli selejtezőre (!!!) megyünk, ahol előadásokat hallgatunk, majd teszteket töltünk ki. Magával a teszttel nem  is volt semmi baj, azt kérték számon, amit az előadásokon elmondtak ill. bemutattak.  Gergő értette, amit mondtak - én szinte semmit sem -, ezért helyes válaszokat adott a tesztlapon (ezt bizonyítja az is, hogy a mellette ülő angol srác lapjáról ellenőrizte, hogy mindent jól írt-e). Én pedig természetesen Gergőét másoltam ezerrel. Az egyik tesztlapon nem tudtam válaszolni pár kérdésre, mivel nem tudtam elolvasni Gergő írását. Úgy voltam vele, hogy úgysem ezen a pár elméleti kérdésen fog eldőlni a dolog, mert a gyakorlat a lényeg, ami nagyon jól sikerült. Nagyon könnyű volt, bár az angoloknak mind a feladat megértése, mind a megoldása nehézséget jelentett. Kaptunk a feladatra 10 percet, mi 3 perc alatt készen voltunk, mert csak olvasni kellett tudni a sikeres megoldáshoz. Az angolok "túlóráztak" a feladaton. Ja, és ami a legdurvább, hogy a saját anyanyelvükön hallgatták végig az előadást, és így sem voltak valami gyorsak! Nem tudták sokszor, hogy mit is kell csinálni! Szánalom, buták, mint a föld!

Vége lett az előadásnak, persze mindenki érdeklődött, hogy másnap mikorra kell menni. A menedzser válasza az volt, hogy a tesztek eredményét figyelembe veszik a visszahívásnál, de ha valakinek nem sikerült jól, azt még most azonnal visszahívják, hogy ezzel is segítsenek bennünket. Vártuk az "eredményhirdetést"! Egyszer csak jött az ügynökség egyik embere, felolvasott három nevet! Na mit gondoltok, kié volt az egyik? Az enyém természetesen, amin nem is lepődtem meg. Visszamentem, és mondták, hogy az üresen hagyott kérdésekre próbáljak meg válaszolni. Rendesek voltak, mert segítettek; rajzoltak, mutogattak. De sajnos rossz válaszokat mondtam, ezért megkértek, hogy keressem fel az ügynökséges srácot, aki csak annyit mondott, hogy menjek be az ügynökséghez, és keresnek nekem egy másik munkát, mert a raktár nem megfelelő nekem. Mondta, hogy Gergő a kocsiban vár.

Kimentem hozzá, elkezdtem mondani, hogy rossz válaszokat adtam, ezért nem vettek fel. Mire ő beszólt, hogy ő sem felelt meg! Pár másodpercre teljesen ledöbbentem! Róla másoltam mindent, akkor hogy lehet, hogy őt vissza se hívták, hogy megpróbálja szóban elmondani a szabályokat, engem meg visszahívtak pedig semmit nem tudtam!

A legérdekesebb a dologban, hogy az egyik bemutatón meglestük a menedzser papírját, aki javította a dolgozatokat, és mindkettőnk neve mellett egy-egy pipa szerepelt.

A válasz az lehet, hogy szórni kell az embereket, és az angol legyen akármilyen lassú és buta, előnyt élvez! Ha ez a cégnek megéri, ám legyen!

Ági"

 

Itt újra Gergő: volt ott egy viszonylag ápolatlan fiatal srác, aki egészen hülyéket kérdezett vagy kérdés nélkül beszólogatott. Mielőtt elküldtek, pont azt mondtam Áginak, hogy amennyiben ez a "vakarcs" egy hétnél tovább ott lesz (láttuk, hogy milyen lassan tölötte ki a gagyi teszteket még az ügynökségnél is), akkor én belügyminiszter leszek Angliában.

Mindenesetre ebből is tisztán látszik az, hogy azoknak a tanácsa (vagyis annak nagy százaléka), aki legalább két-három évnél korábban érkezett ide, nem igazán hasznos számunkra. Nem azt mondom, hogy nem hasznos, de a helyzet alapjaiban más, mint esetükben lehetett. Ezt a lakótársak is most értették meg, mert ma pl. volt egy időpontom egy másik ügynökséghez, ahová nem tudtam elmenni. De pár napja még azt mondták, hogy amennyiben ide lehet menni, akkor ahhoz az ügynökséghez nem is kell már jelentkezni. Az én tapasztalatom meg az, hogy kell. Akkor is mentem volna, ha tényleg felvesznek, az első szabadnapomon besétáltam volna a többi ügynökségbe is.

Amikor Gábor (aki egyébként villamosmérnök) jelentkezett ehhez a céghez, nem is volt angol munkaerő, most szinte csak az van.

Mi lesz itt januárban? Nem intő jel ez is?

 

U. I.: Először is ajánlom a kommentet alul, ha sok ilyen jön, lehet, hogy írok egy következő posztot, ott lesz igazán anyázás, ahogy a magyarokat ismerem.

Viszont most mondja Ági, hogy az egyik feladatnál az egyik fickó csak egyféle választ adott, míg a helyes elég sokféle volt (nem emlékszem, mennyi). Ilyen választ adott egy olyan kérdésre, hogy volt egy polc, ami boka magasságában volt és mi lehet a probléma, szerinte az volt, hogy túl magasan van. Mindenhova ezt írta. Itt meg próbálják megmagyarázni, hogy én vagyok a hülye. Még véletlenül sem lehet arról szó, amit én írtam.

U. I. 2.: Azóta megkaptam életem legjobban eső kommentjét (köszönöm) és kezd értelmes párbeszéd kialakulni.

37 komment

Címkék: anglia hülyék külföld szívás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr162355073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haaeen 2010.10.08. 12:49:58

meg az elejetol olvasom a blogodat, nem szoltam hozza, vartam mikor fordul jobbra a sorsotok, de rajottem ilyen hozzaallassal sosem fog.

milyen jogon hulyezzel, butazol le egy nemzetet?! ha ennyire eliteled, lenezed oket, miert vagy itt? a baratnod meg angolul sem ert/beszel, es meg o van felhaborodva, hogy nem kap munkat?! "angol legyen akármilyen lassú és buta, előnyt élvez" - azert mert az angol nem lesett, csalt es masolt, es talan ezert lassabb volt, meg nem kellene elitelni. ha a baratnod annyira okos, hogyhogy nem beszel angolul? aaaaaa, ti komolyan, nagyon el vagytok tevedve. ti azt varjatok, hogy valaki lakast, munkat ad nektek a nagy semmire?!

az angol etkezesi szokasokkal kapcsolatban, igen, nagyon sokan "szemetet" esznek, foleg a szegenyebb reteg. de azert mert ti ilyen korokben mozogtok, ne altalanositsatok egesz Angliaval kapcsolatban.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 13:35:57

@haaeen: Bravó-bravó, gratulálok!

Megint felhívnám a figyelmet az értő olvasás fontosságára.

Nézzük a kommentedet: Nincs felháborodva, de kikérem magamnak, hogy az angolok nem csaltak. Pont együtt nézték a kérdéseket, dumáltak, és baromi lassúak voltak így is.

Pont nem az a probléma, hogy Ágit nem vették fel, hanem az, hogy nekem szinte ugyanaz volt a papíromon és engem még vissza sem hívtak. Így elég rosszul jött ki.

Felhívnám a figyelmedet arra a tényre, hogy Gábor lakótársunk nagyon-nagyon rossz angollal jött ki (rosszabbal, mint Ági) és pont ennél a cégnél kezdett.

Sokan annyi angollal vannak kinn (főleg lengyelek), akiknek a nyelvtudása csak ezekre terjed ki: yes, no, fuck, money.

Egyébként meg tudja tanulni az angolt, a százszor nehezebb németet jól beszéli.

És arra is felhívnám a figyelmet, hogy nem atomfizikusnak jelentkeztünk...

Nem általánosítunk, de a tesóm látta/hallotta, mikor a jegyellenőr a buszon nem tudta betűzni a "ticket" szót...

Nem azt mondom, hogy minden angol buta, de nagy részük az (rosszabbnak látom a helyzetet, mint otthon), főleg a fiatalabb korosztálynál lehet igazán csodálkozni.

Most itt úgy megjegyeznék valamit, de nem teszem, mert páraknál kivágná a biztosítékot (egy-kis magyar-lengyel összehasonlítás az összetartozásról)... Nekem meg ilyen komment jön, szép számmal.

SanyaG 2010.10.08. 14:24:13

Szevasztok!
Csak azt tudom mondani, hogy kitartás!
Most járjátok az élet nagybetűs iskoláját ti is. És ez bizony sokszor szívás, nem kicsit, nem nagyon, hanem úgy isten igazából! De innét már csak feljebb vezet az út! Ti is megtapasztaltátok, hogy kint sincs kolbászból a kerítés, és azt, amire mindig utaltam a kimenetel előtt, hogy azért ott is érlelődnek bizonyos dolgok, főleg a saját energiahordozók fogyása miatt. Szóval ott is megszorítások lesznek januártól(?) ha jól veszem ki a szavaitokból. És igen, ilyen időkben mindig a hazai nemzetiségű élvez előnyt, legyen bármekkora "zseni" is.
Minden tanácsot fogadjatok meg, még azt is, ami első olvasatra bántónak tűnhet, de zömében azért itt a kommenttelők között mindenki jót akar nektek, és szorít értetek. De sokszor van úgy, hogy bizony le kell adni az igényekből, és nyomatni kell azt a bizonyos kollégista "teszkóminimáltúrán vagyok öreg" életérzést. Nem egy álomutazás, de minden kezdet nehéz!
Szóval kitartás, és nagy kalappal nektek! Remélem elindítottad a diplomahonosítást is, mert tanárként a fuvarozás után (ha minden papír meglesz) mindenképpen jobbak ez esélyeid, és csak addig kell szívni a fizikai munka megszerzésének nehézségeivel.
És írjál a lengyelekről, mert legyen bármennyire is az alap alatt a nyelvtudásuk, ők bizony összetartanak, és egymást segítik. Persze egy nálunkénál kevésbé megosztott, majdnem 40 milliós nemzetből sokkal nagyobb a kivándorlók, vendégmunkások száma, és a szórásuk is.
Kitartás!!!

v011 2010.10.08. 14:37:56

Gergő, én elhiszem neked, hogy te és Ági vagytok helikopterek (a Dubai-sztori azért elbizonytalanított egy picit).

De ha választottatok magatoknak egy helyet a világban, ahol boldogulni szeretnétek, nem lenne jobb befejezni ezt az elképesztő nagyképűséget és _megpróbálni végre boldogulni_?

Kérvényezd a lengyel állampolgárságot, ha jobban éreznéd úgy magad, írj lengyelül, és akkor majd összetartó lengyel kommenteket kapsz, a magyarokról/Magyarországról már úgyis Imre Kertészt megszégyenítő módon beszélsz egy ideje, csak haladj már valamerre.

Régen egy szerethető, jófej srácnak tűntél (bár nem értettem egyet a nőkről alkotott véleményeddel - Szakítás után... topic), most viszont rémisztő a hozzáállásod.

Tuuudom, menjek haaeen mellé a kispadra gyakorolni az értő olvasást.

haaeen 2010.10.08. 15:08:22

@GGerg:
az erto olvasassal kapcsolatban - sehol sem emlited, hogy az angol lesett volna, nehez is roluk elhinnem, itt meg az iskolai egymasrol masolas sem szokas.
en arra szeretnem felhivni a figyelmedet, minden banto szandek nelkul, hogy Angliaba szeretnel ervenyesulni, a baratnod is, aki nem beszeli a nyelvet (az, hogy mas nyelveket beszel, teljesen lenyegtelen a jelen esetben), azaz talan megbocsathato bun, hogy az angol egy angolt fog felvenni, aki talan nem tud helyesen irni, de megerti amit kernek tole.
az, hogy a lengyel nem beszel angolul, nem ereny, es nem azzal kellene peldalozni.
most irhatnam, hogy tenyleg mindent jol csinaltok, csak mindenki ellenetek van, osszeeskudott a vilag kettotok ellen, akkor talan jobban erezned magad, de a helyzeted nem valtozna.
kicsit at kellene gondolni, miert erzitek magatokat felsobbrendunek, miert tartotok mindenkit butanak es ellenetek drukkolonak, es ha itt minden annyira szar, miert nem mentek haza, es ervenyesultok otthon.

az agi 2010.10.08. 15:25:10

@v011: Szia!

Dubai-jal kapcsolatban mi és hogyan bizonytalanított el? Ugyanis egy félig családtag vitt be minket a céghez, akiben teljesen megbíztunk.

Nekem csak az nem világos, hogy miért mondjátok ránk, hogy nagyképűek vagyunk!? Csak a tapasztalatainkat írjuk le.
Nem bántjuk az angolokat, csak egyetértünk a többi kin élő magyarral, mivel mi is folyamatosan tapasztaljuk, hogy sok mindenben hiányos a tudásuk.

Tényleg nagyon nehéz mostanában itt is munkát találni, úgy hogy az angol egyre több olyan munkát vállal el, amit korábban nem.

Pedig van már angliai munkatapasztalatunk is, és még így sem sikerül. Mindig arra kíváncsiak ami nincs. Ezek annyira árulkodó jelek. Főleg az, hogy tegnap a menedzser lapján pipa volt a nevünk mellett, tehát átmentünk. Nem vagyunk helikopterek, de hülyébbek sem vagyunk náluk, az is biztos, úgy gondolom. Ez szerintem egy betanított munka volt, amit látni kell, és az alapján megérteni. Nem kell hozzá hatalmas nyelvtudás. Az előző munkahelyemen is megértettem, amit a főnököm nekem mondott, illetve ő is megértette, mikor szóltam neki, hogy hiba történt.

Abban bízunk, hogy a Karácsony közeledtével egyre több emberre lesz szükség a raktárakban, ezért majd bennünket (bevándorlókat) is hívnak.

A lakótársunk tegnap el se akarta hinni, hogy elküldtek bennünket. Látszott rajta, hogy nagyon sajnálja, mivel ő mondta, hogy oda mindenkit felvesznek, mert annyira nagy a hajtás és kell az ember. Mi pedig azt láttunk, hogy álltak a szalagok, senki nem csinál semmit, alig van egy-két ember a pakolási részlegen, és azok is kényelmesen, nyugodtan dolgozgatnak.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 15:31:28

@haaeen: Most azt mondod, hazudok, de tényleg egymásról nézték a megoldást. Ha nem hiszed, akkor is így volt.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 15:47:59

@v011: Látod, megint félreérted, pedig csak egy pici megjegyzés volt a lengyelekkel kapcsolatban.

Egyébként a habzó szájú kommentelőknek üzenem (nem feltétlenül rád vonatkozik), ha ennyire rosszul esik nektek a lengyelekre való utalás, akkor ti miért nem voltatok itt tavaly karácsonykor (nem sokan voltunk), ahová én oda-vissza 350 km-ről mentem Pestre hajléktalanokon segíteni (vittünk nekik egy autó ruhát, szalonnát, két láda almát, gyertyát, gyufát). Érdemes a kommentjeimet is elolvasni onnan.

Link, de be fogom tenni, láthattok is 1:38-nál, pucolom a krumplit:

index.hu/video/2009/12/26/karacsony_a_hajlektalanerdoben/

v011 2010.10.08. 16:10:02

@az agi: Az egészséges szkepticizmus hiánya mindkettőtökben?

v011 2010.10.08. 16:16:29

@GGerg: Édes Istenem, Gergő, most egyenként kezdjünk el cáfolni, hogy neeeem, nem csak te segítesz az elesetteknek?

Ne gyerekeskedjél már, évekkel ezelőtt sokkal felnőttesebb voltál (a hozzászólásaid alapján, nyilván), most pedig játszmázol* megállás nélkül.

*"emberi játszmák"

ZmanUK 2010.10.08. 17:01:10

Na akkor nagylevego :))) Huuuuuuhhhhh,

Kedves Gergo es Agi:

"az angolok szemetet esznek. Valószínűleg olyan írta, aki nem evett még házi (nem olyat, ami a gyárból jön) csirkét, -kolbászt vagy -sonkát, nincs miről beszélni. Végülis nem csak az angolok, a nagyvárosi emberek is ezt eszik, otthon is"

Sok angol szemetet eszik es sok nem. Ahogy ez Magyarorszagon is van. En az angol szomszedasszonyomtol kaptam ajandekba egy tojast (pont kifogytunk), es mikor megkerdeztem hogy honnan vette, kiderult hogy farmertol, es free range egg. Ket nappal kesobb kaptam tole ajandekba egy dobozzal. (6 tojas, masfel font)

nem kellene altalanositani. Azert meg szeles nepretegek junkfood-on elnek, es viragzanak a gyorsettermek, attol ne jelentsd ki hogy "AZ ANGOLOK SZEMETET ESZNEK". Mert ez nem igaz. Rengetegen (a jomoduak) veszik az organikus zoldsegeket, gyumolcsoket, free range tojast, csirket, stb.

Ezek a kijelentesek csakis onnan jonnek, hogy nem tapasztaltam meg igazan semmit sem ebben az orszagban, viszont elragadtatod magad, es gyorsan itelsz. (Ez a nagykepu dolog)

Ezeket irod/irjatok: "Ezek annyira hülyék", "Szánalom, buták, mint a föld", "angol legyen akármilyen lassú és buta, előnyt élvez", ezek utan pedig "Nem bántjuk az angolokat" ... kerdezem en, akkor megis mit csinalsz????

Az agyam eldobom...

Folyt kov.

az agi 2010.10.08. 17:02:57

Drága vo11!

Engem nem lehet ám ilyen hozzászólásokkal vitára invitálni. Megírtam azt, ami történt. Nem felháborodva!!!!!!!!!!!!!!!, meglepődve!
És ezzel pontot tettem a dolog végére. Elfogadtam ami történt! Nem érdekel már!!!!!!!!!!!!!
Ezt kérlek ne ragozd tovább, nincs értelme! Ne okozz magadnak plusz fejfájást! Ezt teljes jóindulattal mondom! Nem is ismertek, mégis ítélkeztek! Ha van valami a világon, amit gyűlölök, ez az!
Kérlek tartsd tiszteletben!

Köszönöm szépen!

ÁGI

ZmanUK 2010.10.08. 17:11:19

Egyetertek veletek, rengeteg dolog angliaban akadozik, szarul megy, legyen ez DVLA, vagy barmely ugyintezes. Teljesen lutri. Neha gyorsan es jol sikerul minden, neha pedig minden letezo dolgot amit el lehet rontani, elrontanak. Ez valahol szerencse kerdese.

A munkakeresessel es az angolok intelligenciajaval kapcsolatban KERLEK egy dologba gondoljatok bele. Ti itt tanult, diplomas, ertelmisegi emberkent probaljatok magatokat az angol gyari munkas reteghez (tanulatlan, legtobbszor buta) merni. Mivel gyarba akartok menni dolgozni. Majd mikor eszreveszitek hogy nem eppen agysebeszek (miert is lennenek azok, ehhez a munkahoz nem sok agy kell), akkor maris kijelentitek hogy EZ ANGLIA, mindenki BUTA, stb.

Ha otthon bemesz egy hasonlo gyarba es elbeszelgetsz az emberekkel, igencsak meglepodnel, mert szellemi kvalitasaiban szinte ugyanaz a reteg koszonne rad vissza. De mivel otthon nem mozogtal ilyen korokben, hajlamos vagy azt hinni hogy egesz Anglia itt ilyen.

Hat segitek neked valamiben hogy ne abrandulj ki teljesen. Az en ismeroseimnek, kollegaimnak a 99%-a ertelmes es igen eszes, okos ember. (Megsem mondom azt hogy egesz Anglia ilyen). Ha netan egyszer nem gyarban, hanem olyan korokben fogsz dolgozni ahol az angol ertelmiseg is, akkor talan eszreveszed. (Vakok kozt felszemu a kiraly, van egy ilyen mondas ugye)

Meg egy apro dolog. Felesleges okokat keresni hogy teged miert nem hivtak be, stb , stb, lehet hogy csak nem voltal szimpatikus, lehet hogy tobb lanyt akartak mint fiut, es Agi "nyomott" ki a shortlist-rol. Ne torodj vele. Ennek annyi oka lehet hogy belegondolni sem kell, mert teljesen felesleges. Ilyenkor nem az az egyszeru dolog hogy azonnal jossz azzal: "mert magyar vagyok, azert nem vettek fel". Tovabb kell menni, es keresni kell tovabb az allast. Majd lesz olyan ami osszejon es kesz.

Agi pedig tanuljon meg angolul (tanuljon nappal es ejjel), ne pedig rolad masolja a megoldasokat, mert lehet hogyha felvettek volna, 2 nap mulva ugyis kirugjak, mert nem beszeli megfeleloen a nyelvet.

Probaljatok objektivan szemlelni a helyzetet, es lejjebb adni az ontudatotokbol. Egy idegen orszagban preferaljak az angolul jol beszelo embereket. Ez teljesen ertheto. Viszont ezek mellett meg ezerfele szuro van, amin az adott allasra at kell menni. Az hogy valakit anno oda felvettek, nem jelenti azt hogy teged is fel fognak. (Ilyen Magyarorszagon is van)

ZmanUK 2010.10.08. 17:16:23

Es utolso lelegzetvetel.

Evek ota elek Angliaban (masodjara vagyok itt, egy kis kihagyas utan). Ne probald nekem bemagyarazni hogy en "oskovulet"-kent mar nem tudom hogy mennek a dolgok. :) Ez egy kicsit vicces. Ezzel mintegy annyit allitassz, hogy a tanacsomra nem hallgatsz, mondvan nem tudom hogy mit beszelek, mert "valtoztak az idok" :)))

Nos baratom, hidd el nekem ,napi szinten kepben vagyok a munkavallalassal kapcsolatban, mivel:
- Az ocsem hat honapja jott ki dolgozni
- Kozel barataim 7 honapja jottek

Es az itt elo magyarok kozul folyamatosan jonnek mennek az emberek. Es mivel itt egesz kis osszetarto csapat alakult ki, mindent figyelemmel kovetunk, es ahol tudunk segitunk.

Szoval az Angliai munkavallalas napi szinten az eletunk resze.
(En is 8 honapja dolgozom a mostani munkahelyemen) Eleg tapasztalatom es ismeretem van ahhoz hogy tudjam , miket celszeru megjatszani ha az ember munkat akar szerezni. Java reszet mar tanacskent a multkor le is irtam neked.

Amugy hazaltok mar az oneletrajzaitokkal? Mekit, Burgert megprobaltatok mar? (Az osszes gyorsettermet? - Subway, Pret, stb)

az agi 2010.10.08. 17:21:48

@Zlot:

Drága Zlot, vo11!

Kérdezem én, az ember nem írhat véleményt?

Ja, igen, én nem vitatkozom! Mindenki azt gondolja, amit akar!
Én már semmit, mert nem érdekel, ami történt! Elfogadtam, kár ezt ragozni! Kérlek TI se tegyétek! És ne mindig ugyanazt a lerágott csontot rágjuk, mert már íztelen!

Még egy kérdés! Miért olvassátok a blogot? Gergő azért írta, hogy segítsen másoknak, pl.: kiérkezés időpontja, hol érdemes vásárolni, stb.

Erre én már nem mondok semmit!
Nem azok vagyunk, akiknek itt lefestetek!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi figyelmet!

Ági

v011 2010.10.08. 17:27:43

@az agi: Ági, eszembe nem jutna téged vitára invitálni.

Másképp írom akkor kérdésedre a választ:

Az egészséges szkepticizmus hiánya mindkettőtökben.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 17:30:25

@Zlot: Végre egy normális hozzászólás, köszönöm. Igaz, hogy többnyire ilyen emberekkel futottunk össze.

De beszéltem én már banki alkalmazottal, ügynökség alkalmazottjával, stb. Ők már nem a gyári munkás réteg, de biztosan nem is a teteje. Ők sem agytrösztök (én sem), de már ezen a szinten is lehetnének erősebbek..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 17:32:31

@v011: Volt némi szkepticizmus (bár talán nem kellő mértékű) bennünk. De ez azért volt, mert egy félig-meddig családtag, barát vitt be bennünket oda és nem úgy, hogy kértük, hanem még ő ajánlotta.. Beszoptuk, ennyi..

ZmanUK 2010.10.08. 17:36:02

@az agi: Akkor sorolom a rossz tapasztalataimat a kulonbozo foglalkozasu emberekkel Magyarorszagon

- Magyar jegyellenor (neha beszelni nem tudo emberrel lehet osszeakadni)
- BKV biztonsagi or (az internetes forumokon ORK-nak hivhak oket, vajon miert?)
- Bolti elado (evekkel ezelott otthon muszaki eladokent dolgoztam. A szomszed ruhauzlet eladocsaja nem tudta kiszamolni mennyi a fizetese HARMADA. Mondtuk neki, hogy - oszd el harommal szorozd meg egyel - oszd el harommal - szorozd meg 0.33333333 - al .... - a valasz: Ne szorakozzatok mar ... akkor most melyik???)
- Arufeltolto az Auchanban - fogalma sem volt az alapveto szamolasi muveletekrol
- Rendor (kritikan aluli)

Es meg sorolhatnam. Magyarorszagon is igen keves az intelligens normalis ember. Es ahogy otthon is, ez itt is igaz. A mostani kollegaim kozott is van olyan akin csak csodalkozom hogy mit keres a beosztasaban, de vannak olyanok is, akiknel meg elszegyenlem magam hogy lehetek ilyen hulye :))

A lenyeg, nem szabad altalanositani, mert ha mar megteszed, akkor mindenkihez igy fogsz viszonyulni es alapbol ez mar rossz kezdet.

A felesegem is sokszor panaszkodik, hogy milyen szinten egyszeruek a kollegai. Erre mindig a fenti peldakat hozom fel neki, es elmagyarazom, o diplomaskent ne azokkal merje ossze magat ....

ZmanUK 2010.10.08. 17:36:48

@GGerg: Bocs az utolso hozzaszolas neked ment

ZmanUK 2010.10.08. 17:37:37

Amugy megjegyzem hogy most a rendorkollegaim kozott is van mindenfele. Olyan is aki sotet mint az ejszaka, es olyan is aki igencsak eszes...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 17:47:07

@Zlot: Én is sok olyan emberrel találkoztam, amikor azt gondoltam, milyen hülye vagyok (nem volt feltétlenül diplomás természetesen). A blog eleje meg az ellenkezőjéről szól.

Az érdekes az egészben, hogy az utóbbi egy évben elég "érdekes" emberekkel dolgoztam vagy beszélgettem és én is sokkal lejjebb csúsztam (remélem, visszafordítható).

v011 2010.10.08. 20:32:34

@GGerg: Csak tőled ez a hozzáállás annyira szokatlan. Öt évvel ezelőtt (tudtodon kívül) kihúztál egy mély lelki gödörből. Az összes cicás/napfényvédős/autómániáddal együtt - és némely párkapcsolati nézeted ellenére - megkedveltelek. (Véletlenül még fogszabink is majdnem egyszerre volt :))

De ha akkor így érvelsz, hogy:
[- Nagyképűen viselkedsz.]
- De már pucoltam krumplit hajléktalanoknak!
talán fel se tűnik, hogy milyen talpraesett, okos srác vagy.

Engem a blogodban nem az érdekel, hogy Angliában hol érdemes vásárolni, hanem a sorsod. Most már abbahagyhatnád az értelmetlen (előre nem vivő) hülyeségek mantrázását és megfogadhatnád Zlot tanácsait, jókat ír.

Ez a lány
ypszi.blogspot.com/
pár napja ment ki Londonba, már dolgozik, ügyesen intézi a dolgait, szimpatikus a hozzáállása. És őszintén szólva, érted aggódtam kevésbé.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 20:52:18

@v011:
Köszönöm a kedves kommentet, a blog fennállása óta ez esett legjobban, nahát, mik vannak, örülök!

Én sem aggódtam annyira. De azt megértheted, hogy tényleg őrületes a pechszériánk. Hibát mindenki követ el, így mi is. De olyan dolgok is elcsesződtek, amik tőlünk függetlenek.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.08. 21:18:21

@SanyaG: Ha normális tanácsokat kapunk az elején és közvetlenül előtte nem qrnak át Dubai-jal, akkor más lett volna. Akkor is, ha minimum egy-másfél hónappal később jövünk. Picit ki kellett volna várni még. Tudtuk? Nem tudtuk. Most tudjuk.

Tegnap majdnem csikorgó kerekekkel indultam haza, nem sok kellett hozzá. A legszörnyűbb, hogy a szüleim azt mondják, nem jó ötlet hazamenni, az lesz az igazi szívás. És szörnyű, hogy nem is akarok hazamenni, pedig nem alakulnak fényesen a dolgok. Szerintem jövő pénteken megyünk majd.

Egyáltalán nem gondoltam, hogy kolbászból van a kerítés, egyáltalán nem.

Én csak a diákhitelemet akartam volna visszafizetni (első- és utolsó hitelem, soha többé, képes vagyok spórolni arra, amit szeretnék megvenni, ezért hoztunk pénzt is) és az orromat megműttetni, hogy kapjak végre levegőt. Rossz megélni, hogy utóbbira simán ott is volt a pénz a számlámon (kb. max. 400 lenne).

És szörnyű, hogy az elején semmi nem utalt erre, sőt minden az ellenkezőjére utalt, ha olvasta valaki az elejétől (ez is volt az oka az első havi többletköltésnek). Utána pedig muszáj volt menni, mert nem használhattuk a címet, stb. Aki olvasta, tudja...

v011 2010.10.08. 22:53:51

@GGerg: Én is tartozom egy köszönömmel, csak az előbb lemaradt: KÖSZÖNÖM.
--------------
Ettől függetlenül elképesztő vagy. Ha átvállalom 2 hónapra az "őrületes pechszériátok volt" mantrázását, megtennéd, hogy cserébe te nem pörögsz ezen tovább?

Az "olyan dolgok is elcsesződnek, amik tőletek függetlenek", na az az élet:

egy éve kirúgtak egy magyarországi multitól, nem a munkám miatt, hanem a válságra hivatkozva, többedmagammal, a német főnök el is mondta, hogy a németországi munkahelyek megőrzése a cél, (nekik) külföldön építenek le. 6 hónap és 13 napig (ekkorra lett egyszerre 4 konkrét ajánlatom) jártam minden héten 1-2 interjúra (sok kör, hr, céges hr, céges kisfőnök, céges nagyfőnök, külföldi tulaj, anyám tyúkja), jók az iskoláim, 3 nyelv, 6 év vezetői tapasztalat, sok helyre hívtak. Igaz, minden releváns hirdetésre jelentkeztem, 200-400 km-re a lakhelyemtől, Szlovákiába és Lengyelországba is (bár igazán nem akartam elhagyni Magyarországot, én szeretem mindennel együtt), az útiköltség a meghallgatásokra minden hónapban a munkanélküli segély összege volt (ami nem járt nekem, mert 6 hónap volt a felmondási időm, a maradék 13 napra meg még kitartott az optimizmusom és nem igényeltem).

De nem mertem volna azt hajtogatni közben, hogy milyenek a németek (akik "ok nélkül" kirúgtak, a franciák, akik nem vettek fel, a szlovákok, akik a magyarságomra tettek megjegyzést - ezzel kezdődött az életrajzom, minek hívtak be?) vagy hogy micsoda pechem van (volt multi, ahol 4 hónap alatt 8 körben teszteltek, pszichológus, assessment center, kutyafüle, vezetői pozíció, ugye), mert tudtam, hogy ez olyan beszűkült tudatállapothoz vezetne, ami nem válik előnyömre abban a helyzetben. Pokol volt egyébként, 6,5 hónap úgynevezett semmittevés (síkideg dermedtség) és a rengeteg mindenféle/fajta ember, akikkel mindeközben a saját érdekeimet szem előtt tartva tárgyalni kellett.

Szóval, olyanok az angolok, amilyenek, de próbálj már meg ettől elvonatkoztatni. Őket nem tudod megváltoztatni, az országot te választottad, emeld már föl a fejed és csináld régigergősen. Zlot mondja a tutit, objektíven nézve.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.09. 00:17:20

@v011: Sajnos a Dubai-os történetnél nem kommenteltél.

Mi volt anno a nickneved? Titok?

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.09. 01:12:11

@GGerg:

MaydnM esetleg? Tőle mentettem egy csomó hozzászólást, most néztem meg őket.

SanyaG 2010.10.09. 10:36:57

Szeva!
Tudom, hogy a dubai átkúrásos-lehúzásos történet nagy lökés volt. Ne is gyertek haza, mert szívás lenne, az tuti biztos!
Tudom, hogy a diákhitelt akartad, akarod visszafizetni, meg a műtét. Erről kétségem azóta sincsen. És tökös gyerek vagy Te, hogy megoldjátok a problémákat. Meg is fogjátok!!!
Továbbra is Kitartás!!!

v011 2010.10.09. 12:10:21

@GGerg: Nem, nem voltam regisztrálva, csak olvastam ott, és áttételesen kaptam a pofont tőled, mikor valakit próbáltál felrázni a szokásos bájos stílusodban. Pont az kellett nekem akkor ahhoz, hogy befejezzem végre a nyavalygást és önsajnálatot.

v011 2010.10.09. 13:00:10

@GGerg: Nem kommenteltem, mert

- az elmúlt tíz évben még soha semmi nem késztetett írásra sehová a neten, csak a tegnapi "hidd el, hogy csaltak!" válaszod haaeennek

Hát mi jelentősége lesz 50 év múlva ennek? Mi jelentősége van most? Vagy hogy Ágit visszahívták, téged meg nem? Mindketten nemleges választ kaptatok, ez a rész akkor lezárva, az ügynökségeken keresztül akadozik a munkavállalás, akkor kezdjél el életrajzot széthordani, vagy bármi, csak csinálj valamit, amit eddig még nem próbáltál. Mindenkit ér igazságtalanság, balszerencse, mindenki fut össze talán még agyhalott pirézekkel is, de a köldökbámulás ezen nem segít.

- akkortájt már egyre gyakrabban zokogtam éjszaka (_nagyon_ nehezen viseltem a nemdolgozást) a 'hogyan történhetett ez meg velem?' kérdésnek álcázott agyrágóbogáron és azzal voltam elfoglalva, hogy reggel mégis fel az ál-arc, szép ruha, vonat és irány az aznapra megnyert huszonfiatal Consultant/HR Manager/Recruitment Specialist/Team Leader meggyőzése, hogy igen, küldje tovább A Cégnek az életrajzomat, megfelelek a kiírásoknak.

Bár próbaidő alatt néhányszor már ráültem a kezemre, hogy ne írjak ilyeneket:
- a családtag a bizniszben nem jelenti azt, hogy lekapcsolhatod a józan paraszti eszed
- korrekt, részletes szerződés nélkül: nem lesz ez így jó
- ne költekezz (objektíven nézve) fölöslegesen, amíg nincs fizetés
- a kocsikázás és vásárolgatás nem munka, küldözgess életrajzokat, ha már úgyis Budapesten vagy, használd ki az időt, hátha megtetszetek valakivel kölcsönösen egymásnak és mégis maradsz (az első jól fizető állásom egy volt szocialista nagyvállalathoz viccből beküldött életrajzzal elnyert tolmács-fordító volt, azelőtt tanár voltam egy hátrányos helyzetű kistérségi suliban)

Valószínűleg a fiatalság hevével válaszoltál volna mindenre, egyenként és részletesen megcáfolva az aggodalmaimat. Az ilyen "mondjátok meg, mennyi fizetést szeretnétek, megkapjátok" tapasztalatom szerint csak sokat látott szakértőknél működik (talán még a politikában? :)), de szerintem hasznodra vált az az időszak is. Én örülök, hogy megélted, és ezt ne értsd félre, kérlek.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.09. 13:38:09

@v011: Rögtön a végére reagálok először. Egyébként én is örülök annak, hogy megéltem ezeket. A csalódások kellenek, attól lesz erősebb az ember (már aki képes ennek jelentőségét megérteni), öt éve is ezt gondoltam.

Az elejére reagálva pedig: az az igazság, hogy én a munkaerő-piacon nem érek túl sokat. Az igaz, hogy valamennyit letettem az asztalra, de egy olyan területen, amit otthon nagyon-nagyon lenéznek. Úgyhogy a kevésnél is kevesebbet érek, ami már szinte kimutathatatlan.

Áginak jó végzettsége lenne, de ez csak az alapképzés, ezután jön a lényeg, tapasztalata szinte nincs.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.10. 20:11:45

@GGerg: erre az esetre emlékszem, fantasztikusan szép gesztus volt mindenkitől, aki ott volt. ezek szerint neked is jár ezért az óriási elismerés! nehezen tudnám leírni azt, amit akkor éreztem, amikor megnéztem ezt a videót.

Ayin 2010.10.15. 11:29:18

hat.. mindent, amit irni akartam eddig, leirtak masok... haaeeen es zlot foleg. nagykepuek vagytok (sajnos mindketten) es negativak, ez nagyon rossz kombinacio.

Ilyen hozzaallassal sosem fog sikerulni. Soha. Ezt garantalom. Menj haza magyarorszagra, nem kellesz angliaba, nem kellesz a "buta, hulye, szemetet evo, diszkriminalo" angoloknak.

lehet kitorolni.

Kar pedig. tenyleg drukkoltam nektek, meg akkor is mikor azt mondtam hogy nem drukkolok.. valahogy Agi kocsiban alvos kepe megerintett.. de most hogy olvasom amit irt, semmi szimpatiat nem erzek iranta. A butasag es nagykepuseg sut az irasabol.. Nagy kar :((((((

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.15. 16:36:59

@Ayin: Köszönöm a véleményt, minden vélemény számít.

A tünetek alapján a következő számot küldöm:

Zséda: Rám valahol egy férfi vár:

www.youtube.com/watch?v=YjLDt0U3-0E

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.18. 20:56:07

@haaeen: az intelligencia és a nyelvtudás nem függ egymástól

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.18. 21:06:38

@haaeen: és még mindig jobb, mintha a magyarokat sértegeti. inkább az angolok, onnan indult a Bank of england is
süti beállítások módosítása