HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2011.03.09. 22:31 GGerg

Elrontottam az autót. Én..

Ma is dolgoztam, bár Kulbant nem volt ott, állítólag beteg. Sok embert küldtek haza dél táján.

Munka után elugrottam Gáborhoz, hogy lefúrjam a féktárcsát tartó csavart, ami jól meg is szívatott. Ő épp kerékcsapágyat cserélt (illetve szedett le), úgyhogy nem zavartam. Norbi holnap ráér, elvileg. Közben ki akartam cserélni a gyújtáselosztó egyik O-gyűrűjét is, de nem tudtam. Visszarakáskor két helyen is megrepesztettem a rotort (ugye nemrég cseréltük). Gábornak szüksége volt szerszámokra, így megkért, hogy vigyem el, mielőtt megnézném a másik féktárcsát is. Elindultunk, nem sokáig jutottunk. Az autó nem akart menni, fulladozott. Megálltunk, elkezdtük nézegetni, megláttuk, hogy a műanyag tömítést rosszul raktam vissza, ami miatt a rotor belevert a szintén új elosztófedélbe. Visszatettük, elindultunk, de egy km-en belül újra előjött a probléma, az autó nem ment, rángatott. Azért elmentünk a boltba, ami pár száz méterre volt csak a lakástól, ahol lakom. Oda még valahogy elvánszorgott az autó. Szerencsére Susan otthon volt, így megkértem, hogy vigyen el a Mercijével az autósboltba (és vigyük Gábort haza), hogy rendelhessek új rotort. Szerencsére volt nekik és csak 5 fontba került, ráadásul az utolsó darab volt. Visszamentünk, kicseréltem és az autó újra jó, nagyon szépen húz, szépen jár, én meg örülök. Susan rendes volt, látta, milyen ideges voltam, azt mondta, elvitt volna munkába, ha nem jó a Saab.

Holnap, amint hazajöttem, megnézem, hogy kijön-e a másik csavar, ha nem, akkor lefúrom azt is, de úgy kell csinálni, hogy négyre Solihullba érjek, mert Norbi a munkahelye parkolójában fogja megcsinálni. Úgyhogy Andor Watfordban majd a fék helyett a ma megrendelt görgőket fogja kicserélni, mert Gábor most egy hónapig nem ér rá. Ugyanis még Gábor előtt elmentem megrendelni a két görgőt, ami meg is jött, de nem biztosak abban, hogy jó-e, kellene a cikkszám. Azért kicsit lecsesztem őket, mert elmondtam a rendszámot (abból itt mindent tudnak), a biztonság kedvéért a motorkódot és nem biztosak benne. Úgyhogy mehetek a Saab-szalonba megkérdezni, hogy ne Watfordban derüljön ki, hogy szar a cucc...

Visszatérve klarky kommentjére, amiben a légkondiról értekezett: ebben az autóban az esetek döntő többségében bőven fejlettebb műszaki megoldások vannak, mint pl. egy mai kisautóban.

12 komment

Címkék: saab autó


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr762726492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.03.10. 14:58:07

nem igazán értem ezt a beteges ragaszkodást az autóhoz, havi 177 fontba kerül, ráadásul minden pénzed rámegy csak arra, hogy egyáltalán működjön. nem hiszem, hogy a gyárban dolgozó más külföldiek is ilyen kocsikkal furikáznak, persze a te dolgod, hogy mire költöd a pénzedet. de ha a barátnőd amiatt durcázott be, hogy a kocsidra van pénz, rá meg nincs, akkor teljesen meg tudom érteni.

pontosan tudom, hogy miért gondolod úgy, hogy kell a kocsi, csak sajnos egyáltalán nem értek vele egyet. nem hinném, hogy annyi cuccod van, amit feltétlenül kocsival kell szállítani, ha költözöl, a tesód is közel lakik... kicsit utána számolnál, rájönnél, hogy nem véletlenül vagy szarban anyagilag.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.10. 19:21:14

@gio: Tévedésben vagy, nem vagyok anyagilag szarban. Az autói hibái nem kerültek 50 fontba eddig, írtam.

Az igaz, hogy költöttem rá, nagyrészt ezek kopó cuccok, de az minden autóba kell. Azért tettem, hogy összeálljon, hogy később megbízható legyen. De egyáltalán nem megy arra pénzem, hogy működjön, ezek nélkül is működik, de nekem megbízható autó kell.

A biztosítás ideiglenes, lesz harmada is, direkt nem mondtam le, egyelőre jó így, mert nem akarom most még elkötelezni magam újra egy évre.

Az autó itt, most nekem létszükséglet. Pont ezért rakjuk/raktuk össze ilyen szinten. Még megveszem a két görgőt és lényegében kész van, onnan már fasza lesz.

És azért Saab, mert az egyik kedvencem és 25 éve imádom az autókat. Úgy érzem, jól döntöttem és munka legyen, az a lényeg. Ha nincs munka, akkor mindegy, van-e autó, akkor nagy a baj.

U. I.: Ma egyébként nincs autóm, mert eltörtünk egy csavart a fékben és Norbiék nem engedtek el vele. Szerencsém tényleg nincs.

De ezek apróságok így nézd a helyzetet, hogy milyen problémahegyeket hagytam a hátam mögött.

Most csak egy szerződéses, viszonylag jól fizető munka kell és egy jó biztosítás. Onnantól fasza lesz minden. De én már ennek is kurvára örülök:)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.03.11. 09:38:50

Visszatérve a klímához. Azt mondta a klímás faszi, hogy az a baj a mai autókkal, hogy mindenen spórolnak a gyárak, így a betöltött gázon is. Régen állítólag 1-1,5 kg gázt is tettek a klímába, az én autómba 475 gr van gyárilag. Ami azért rossz, mert ha 200 gr alá csökken a mennyisége, akkor már saját védelme érdekében el sem indul.

Nem nehéz belátni, hogy 475 gr-ból igen gyorsan lehet <200 gr, állítólag egy két tél is elég hozzá.

Ha ugyanezt a fogyást 1-1,5 kg gázból produkálja a gép, hát azzal tényleg ellehet járni évekig.

Ez van, ez ellen nem lehet mit tenni...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2011.03.11. 11:45:58

@GGerg: csak nem értem, miért létszükséglet. a lényeges kérdésekre nem válaszoltál. a munkahelyedre hányan járnak kocsival? vagy hány bőröndbe férnek be a cuccaid, ha költözöl?

még mindig azt érzem, hogy inkább szerelem ez, semmint szükséglet. bőven meglennél nélküle. vagy egy olcsóbb autóval (ami kevesebbet eszik, olcsóbb rá a biztosítás).

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.11. 15:22:38

@klarky: Egy újabb példa, hogy milyen csoffadékok a maiak. Ha ebben spórolnak, másban is, számtalanszor látjuk a példát.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.11. 15:26:23

@gio: Az a baj, hogy a cuccaimmal tele van az autó, pedig nem kicsi. A munkahelyre nagyon sokan autóval járnak. A fogyasztás nem érdekel, nem fogok egy 1.4-esben nyolc-kilenc litert tankolni, sajnálnám kiadni a pénzt.

A biztosítást előbb utóbb megoldom, nyugi.

Ne ostorozzatok, ostorozzátok azt, aki otthon minimálbérből két-három milliós autóval jár. Vagy 100 ezret keresve felvette a sok hitelt. Nagyon sok ilyen agyatlan van, előbb otthon nézzetek szét. És abba is kell rotor, gyújtáselosztó, fék, gumi, ez nem a méretétől függ).

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.11. 16:28:33

@gio: Ja, igen, szerelem és létszükséglet együtt.

Mirkó királyfi 2011.03.11. 22:51:09

@gio:
Tudod úgy van ez, hogy van aki pubba jár sörözni, van aki színházba, koncertre és van, akinek az autó szerez örömet. Ha még hasznát is látja, az csak a hab a tortán. Sokféleképp lehet élni. Egy dolog nem megy, csak robotolni, anélkül, hogy valami örömöd is lenne az életben. A biztosítás összege tényleg horror, de írta Gergő, hogy megoldja ezt is. Neki most ez az autó sokat jelent, ki vagy te, hogy azt mondd, dobja ki, mert néha vesz hozzá pár fontért egy-két apróságot az ebay-en? Miért kéne lemondania a jelenlegi egyetlen öröméről? Nyomja a melót becsületesen, megszerettette magát, becsülik a munkahelyén, az anyagi problémák is megoldódni látszanak, ne mondd, hogy nem jár neki ennyi öröm sem. Amúgy Angliában a tömegközlekedés iszonyú drága, ezt is vedd figyelembe.
Nem ismerem Gergőt, csak innen a blogról hallottam róla, de szerintem becsülendő, ahogy az utóbbi időben bekeményített és nem hagyja el magát. Mondjuk ahogy a barátnőjéről beszél a nyilvánosság előtt időnként, az pl. nem szimpatikus, hogy mondjak valami rosszat is róla :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.11. 23:18:37

@Mirkó királyfi: 100%-osan átlátod a helyzetet, pont erről akartam írni ma, de nagyon fáradt vagyok, sokat gyalogoltam ma, ráadásul kabát nélkül az erős, hideg szélben.

Pontosan, az autó most nagyon jó stresszoldó és tényleg az egyetlen örömöm, ahogy műszakilag (bár nagy gond nem volt vele) rendbe lesz téve és innentől senki nem mondhatja, hogy ronccsal járok. Öregnek öreggel, de nem ronccsal, hanem tip-toppal. Még az antennát is kicseréltem, pedig nem használom soha.

Most tényleg csak egy jól fizető, szerződéses állás kell és akkor már a biztosítás sem érdekel, bár most sem izgat. Ettől függetlenül meg kell oldani, hogy legyen saját bónuszom.

Kell egy kis öröm valóban, mert el nem tudjátok képzelni, mennyire egyedül vagyok...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.11. 23:36:36

@Mirkó királyfi: Én egyébként nem iszom és nem is cigizem.

_Phoenix_ 2011.03.12. 12:22:31

Egyébként a biztosítása azért olyan drága, mert rossz helyen lakik. Ugyanolyan autóm van és egy évre kevesebb mint 600 font. Ha Birminghamben laksz, akkor megszívtad, mert akármilyen kis autód van, akkor is minimum 2-3000 fonttól indul a biztosítás. Azt meg lehetne oldani nekem is, hogy kisebb autóm legyen, hogy kevesebbet fogyasszon, de akkor megint költsem el a pénzt egy másik autóra, ami ráadásul nem is tetszik? Miközben akár több mint egy évre elég lenne annyi nafta a kocsiba?

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2011.03.14. 19:46:01

@gio: Én vagyok bedurcázva, hogy egy gondolat erejéig kérdéseid ezen szegmensére is reagáljak.

Bár már kérdeztem tőle, ma is meg fogom, hogy hogy csinálja, hogy nem sül le a bőr a képéről, mert pl. legalább három hónapja nem tud elküldeni két cipőfűzőt, miközben én csomagot küldtem neki Valentin napra. Állítólag a problémás pakisztáni miatt. Csak január vége óta már itt lakom... Szombaton a névnapomra iWiW-en írt két szót, ha a "szia" és az "Ági" nincs benne. Beszélni nem tudtunk.

Pedig én mindent megtettem, egy csajra rá sem néztem komolyan, amióta itt vagyok tök egyedül, úgy éreztem, egyre jobban szeretem, pedig előtte sem csak picit szerettem...
Ezen kívül sorolhatnám a repülőjeggyel kapcsolatos érdekességeket.

Ő már rég nem felel meg a barátnő kritériumainak, nem is tudok úgy nézni rá.

Érdekes, hogy praktizálásom során még nem sok nullával találkoztam (annál több más problémával), de Ági most nagyon begyújtotta a rakétákat.

Soha nem fogom elfelejteni, hogy cserben hagyott. Soha.
süti beállítások módosítása