HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.04.26. 23:53 GGerg

Az első hét

Tegnap volt egy hete, hogy Pestre jöttünk.

Igaz, ennek anyagi vonzatai is vannak. Pár ezres híján százezret költöttünk a(z idáig nyolc nap alatt). Ha ebből levesszük azokat a tételeket, amiket csak egyszer vagy ritkán veszünk, ez akkor is sok. Utóbbiak közé tartozik, hogy ma vettem két nadrágot és egy pólót. Igazából pólót akartam, de a Westendben lévő Springfieldben akció nélkül is voltak szépek 7000-7500-ért, de kettő darabot tizenegyért lehetett elhozni. Mivel világos amúgy is kellett és a Saxoo-ban egy nadrág tizennégyezer, nem sokat haboztam. Utána a Duna Plazában találtam még egy Saxoo pólót is, nyolcezerrről ötezerre leértékelve.

Ha ezeket és az egyszer megvehető dolgokat nézem, az összeg akkor is sok. De az az igazság, hogy nem lehet másképp. Ha nem vagyunk otthon, valahol ennünk kell. Nem is drága helyen eszünk, az egyik legolcsóbb (és emellett a neten nagyon jó minősítésű) helyet találtuk meg a közelben. Luxuskiadásunk nem nagyon van, az a helyzet, hogy kétszer ettünk Szamos cukrászdában és az tényleg nem olcsó, és egyszer a drága cukrászdában fagyiztunk is. Egyszeri tétel pl. a Halászbástya meglátogatása ezer (!) forintért, a felújítás miatt van vagy negyven méter a bejárható szakasz. De el fogjuk érni, hogy mindennel együtt a heti költést ötvenezer alá visszük. Szerény véleményem szerint ez tartható.

Nagy tétel még a benzin (kb. tizenöt/hét, hiába járunk kéthetente haza, egy hazaút majdnem fél tank), ami az autó hibájával függ össze, de majdnem két litert veszítünk általa száz km-enként. Már egy ideje észrevettem, hogy menet közben csikorog az autó, de nem volt túl erős és állandó. Az elmúlt héten ez a zaj már elviselhetetlen lett. Hazaérve a vásárlásból, megnéztem, hogy melegebb-e az egyik kerék. Jól gondoltam, az egyik forró volt. Leszereltem a kereket (háromnegyed kilenckor, tök sötét volt) és láttam, hogy a betét állandóan a tárcsához ér (valószínűleg meg is égett) és a tárcsa is azt érzékeltette forgatásra, hogy megvetemedett a hőtől (csak a fékolajat ne forralja fel). A hétvégén visszaviszem és jövő héten megy szerelőhöz, lehet, hogy tárcsa- és betétcsere lesz belőle.

Egyébként reggel munkába menet elvittem szerelőhöz, de akkor nem csinálta a rohadék a csikorgást, csak mikor a szerelő kiszállt, bemelegedve. Viszont az álló helyzetben való ropogást jól gondoltam, az toronycsapágy.

Apropó, látta mindenki a mai kommentet rebeka1985-től?

Szólj hozzá!

Címkék: autó szívás kikapcsolódás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr971954398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása