HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.01.19. 17:41 GGerg

Máté ügyes, aki tanítja: idióta

Ma volt itt a Máté.

Sok erőt adott a szülei levele, amiben külön-külön bíztattak, mikor írtam nekik is, hogy magamat hibáztatom. Most, hogy megvan a probléma, a gyerek szárnyakat kapott.

A felmérőben háromféle feladat volt. Ma ezeket gyakoroltuk. Az első feladatban tíz pontból kilencet ért el, a másodikból ötből négyet, az utolsóban vannak problémák (nem vészes),  pedig az a legkönnyebb feladat.

Itt álljunk meg egy szóra. A feladat abból áll, hogy van egy szám, amit folytatni kell, pl. hússzal csökkenő vagy éppen -növekvő számsort kell belőle csinálni. Ez még rendben van. Itt, ha a sorban egy hiba is van, akkor a tanár kihúzza az egész sort, mondván az rossz. Az rendben van, ha az első rossz, mert bár az elsőhöz ha akár hibátlanul adja hozzá a kívánt számot, de mivel rosszhoz adja hozzá, az egész rossz, oké.

De ha a második vagy a harmadik rossz csak, miért nem lehet pontozni? Azért negyedikben még nem eszik olyan forrón a kását, de így még akkor is tudja a kettest Máté gyakorlás nélkül, ha idióta módon 50%-ban határozzuk meg a kettest. Ki lehet  húzni az egész sort is, de akkor az önbizalmában hatalmas károk keletkeznek, mert elhiszi magáról, hogy béna, hülye. Melyik a rosszabb?

A "maradékos" dolog azért még bánt egy kicsit. Igaz, hogy én is kb. hatodik-hetedik alkalommal vettem észre, illetve tudatosult bennem a probléma, de Máténak van egy MATEK-szakos tanára, akivel elég gyakran találkozik az iskolában. Neki nem tűnt fel a probléma??? Ezen túl jár különtanárhoz rajtam kívül. Annak sem tűnt fel???

Nem csak a tanárait akarom savazni, tudom, hogy nehéz a helyzet, de a pedagógiai asszisztensek itt (is) nagyon hasznosak lennének.

Továbbra is tartom az álláspontomat, hogy ezt tudatosan csinálják. Fel fog nőni egy olyan generáció, amelyet "hülyének" nevelünk. Ezeket a generációkat kitűnően lehet befolyásolni, akármit le lehet nyomni a torkukon (adók pl.). Akinek volt esze, az már lelépett. A nyugdíj korhatárát felemelik, oktatásból kivették a pénzt (már ez utóbbitól végünk), az egészségügyet kinyírták, ott is lehet spórolni. Így lesz a rendszer viszonylag kifizetődő.

Ha lesz is pillanatnyi, kis ideig tartó javulás, az ne tévesszen meg senkit..

De ha az elméletem hülyeség is erről, akkor se legyünk túlzottan boldogok.

3 komment

Címkék: gyerek iskola tanár kollégák kihívás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr651685259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kismaci86 · http://kismaci86.blog.hu 2010.01.19. 19:39:53

Szió! :) Hát én is hasonló problémát vettem észre egyik napközis gyerekemnél. Szóltam a tanárnak, hogy mi van... Tudod mi volt a reakció? "Nem tudok 20 gyerekkel ugyanúgy foglalkozni" Ja mondom bocsi, de tudtommal épp az ilyenekre van pl a korrepetálás... De végül is én plusz melóval foglalkozok vele még délutánonként külön... hozzáteszem a többi gyerek mellett :D mert én észrevettem... :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.01.19. 20:48:31

Igen, mint látod, nem kizárólag a tanárt savazom. Jók lennének ide a pedagógiai asszisztensek.

DE: legalább vegye észre a problémát és legalább jelezze a szülőnek, az majd megoldja/megoldatja. Azon túl különórára is jár a gyerek.

És ez gáz..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.01.19. 20:50:35

@GGerg: Még annyi, hogy nálunk nem volt húsz gyerek, de a kevesebbel sem tudtak foglalkozni, ez csak kifogás, annak is gyenge. Meg lehet oldani, igaz, hogy sokkal több úgy a meló és hosszú távon még én sem csinálnám, pedig bennem van kitartás..
süti beállítások módosítása