HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.10.09. 14:09 GGerg

Van értelme, mi szól mellette, mi ellene? - frissítve

Sokat gondolkodom mostanában, érdemes-e maradni. Nem egyértelmű a helyzet, de kezd egyre egyértelműbbé válni. Ágit eddig azért nem küldtem haza, mert az az igazán kidobott pénz, ha ő megy repülővel, én pedig egy-két héttel később. Pedig jövő héten el kell dönteni, hogy együtt megyünk-e vagy én esetleg csak később, mert neki már rég elkezdődött az egyetem és dolgozatokat kell írnia, stb.

Valamelyik nap ugye nem feleltem meg egy teszten, amikor egy raktári állásra jelentkeztem, vitatható körülmények között, de már mindegy. Pont ebben van pedig remény (lehetne pénzt keresni és közben lesni a jobb lehetőségeket), mert jön a karácsony. De csak karácsonyig  van a raktárakban meló, utána kirúgás van. Egyre kevesebb idő van karácsonyig és lassan elérem azt a pontot, hogy amennyiben fel is vesznek esetleg hamarosan, akkor sem igazán éri meg, mert nemsokára úgyis elküldenének, utána megint garantált egy - jó esetben is - pár hetes munkanélküliség. Ez még januártól megfejelve a megszorításokkal (egyszerre találkoznék a karácsony utáni kirúgással és a megszorításokkal járó amúgy is nehezedő helyzettel). Ami szerintem nem is januártól, hanem csak egy-két-három hónap múlva lesz igazán érzékelhető, mert a cégek biztosan kivárnak a kereslet tényleges csökkenéséig. A világgazdaság jelenlegi - és talán nem is távoli jövőbeni - helyzete nem nekem kedvez.

Jó jelek ezek? Nem úgy tűnik.

Kaptam én rendesen savazást, többet, mint a Marcal a katasztrófa után (sajnos úgy tűnik, még nagyobb lesz a baj és az is látható, hogy már tervezik csődbe vinni a MAL-t a rohadékok, hogy megússzák a kártalanítást). Reménykedjünk a legjobbakban (jut eszembe Török Gábor érdekes cikke). Ha hazamentem és lesz még pénzem, biztosan utalok a károsultaknak.

Tehát a kérdés: Van értelme ennek a nagyképű hülyének maradni vagy sem? Ha van, meddig? Van értelme főleg akkor, mikor az ember kezd reményvesztett lenni? Nem lenne érdemes visszamenni legalább annyi időre, amíg összeszedem magam, csinálok esetleg egy-két - az itteni esélyeket megtöbbszöröző - tanfolyamot és utána megerősödve visszatérni?

Tegnap beszélgettünk a tesóm egyik lakótársával, aki a barátjával kb. hat éve érkezett és mesélte, hogy nyáron munkahelyet akart váltani (négy és fél év tapasztalattal) és nem vették fel ugyanarra a munkakörre, amiben azóta is dolgozik. Az utolsó öt fős fordulóban volt ott hatvan körüli néni és tizennyolc körüli, tapasztalat nélküli csaj is.

Ma pedig beszéltem egyik barátommal, aki mesélte, hogy a londoni házban, ahol lakik, állandóan csapódnak az emberek, hol van, hol nincs munkájuk.

U. I.: Ezután már nem említem a balszerencsénket, mert v011 magára vállalta két hónapra "az őrületes pechszériátok van" mantrázását, úgyhogy megkérem, ezentúl csempéssze bele minden hozzászólásába:)

14 komment

Címkék: jövő anglia magyarország külföld szívás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr702358148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

v011 2010.10.10. 16:25:24

Ez nem fair:
- a savazáshoz kellene rosszindulat, olyat senkinél nem láthattál szerintem
- a hülyeségbeszélés nem azt jelenti, hogy hülye vagy [általánosságban]
- a [most] nagyképűen viselkedsz nem azt jelenti, hogy nagyképűnek születtél és úgy is maradtál
------------
Azt nem fogja senki tudni megmondani, hogy maradj/atok-e és meddig. Nem tudjuk mennyi pénzed van még, mit tettél az elmúlt két hétben azért, hogy legyen állásod, stb.

Az egyértelmű, hogy Áginak iskolában a helye. Én eleve nem is vittem volna, ebben a helyzetben egy férfinak egyedül több a mozgástere, jobban bírja a megpróbáltatásokat és bátrabban léphet (szerintem!). Aztán ha rendeződött a helyzete(d), lehet a családot egyesíteni. De ez most épp mindegy is.

Látom, hogy rossz a helyzet, mindig Magyarországot és a magyar politikát/politikusokat szidod, de úgy nézel ki, mint akit meglepetésként ért amikor kiért, hogy mit művelt Tony Blair vagy Gordon Brown (és a többi politikus, valamint a gazdasági világválság) Angliával és a fonttal. Most ez van, amit látsz, de írták az újságok és a kint dolgozó pl. lengyel blogjaiban is lehetett olvasni, semmi meglepő nem kellene legyen benne. Persze nálatok még rájön erre az őrületes pechszériátok is :)

Nem tudok hasznos tanácsot adni, de ha hazamész, mindenképpen tanulj még valamit, hogy nagyobb esélyed legyen. Bárhol is próbálkozol utána.

Innen különben úgy látszik, mintha kimentetek volna venni egy autót, "nyaraltatok", majd a pénz elfogytával hazaindultok. Tudom, hogy nem, de ez a látszat.

tixar 2010.10.10. 18:28:53

Egy kicsit kimaradtam, egy darabig még "külföldebben" voltam.

Nem hiszem, hogy tudok tanácsot adni, mi pl. messzebb (távolságban nagyon nem, de időben órákra) vagyunk Londontól - nekem London jobban hangzik, de biztos kell egy kis szerencse mindenhol.

Pl. Birminghamhez még annyira sem értek, Londonban legalább a közlekedés ismerős, tudni, naponta mennyibe fog kerülni egy-egy út, és 10-20 percen belül metróban vagy, bár a metrózás lehet sokkal hosszabb is.

Speciel azt sem értem, miért kell költeni *bármire* addig, amíg nincs meg az utánpótlás - persze ha az autó a lakás, az most más kérdés, de az is pénz volt, meg a biztosítás, benzin, parkolás is az, meg amit még esetleg sikerült rövid távon kikerülni, ha eddig nem kellett road tax, v. MOT.

Ha van pénzed, tudnod kell, meddig tudsz megélni belőle, és van-e még tartalék, de ha már mínuszban vagy, ki vagy szolgáltatva sok mindenek.

A szálláskeresés is szintén lutri - és nem segít benne, ha sok cuccot gyűjt be az ember, vagy ott lenne olcsó a szoba, ahol nem lehet parkolni. Sok helyen olcsóbb, és/vagy csak nőknek adnak szobát, pár hétre megérheti külon keresni is. Egyszerűbbnek biztosan egyszerűbb, flatmateclick, spareroom, easyroommate.

Aztán ha van miből, az ember nyugodtabban keres közös helyet.

A "bármilyen" munkákkal meg az is gond, hogy az bárki másnak is jó, biztos nem lesz stabil, valami pluszt kell találnod magadban, amilyenek nem esnek be az utcáról jobb angollal (nem kritika-Pesten 20 rakodóból sem az albánt a nyerő). Mondjuk olyan bolt, amiben olyasmit árulnak, amihez nagyon értesz, de az itteniek nem. Kétkezi, főleg temp-, munkából biztos csak a mégaljább jut, amiból nagyon nehéz kikeveredni.

ZmanUK 2010.10.10. 18:42:54

Nehéz úgy bármit is szólni, hogy nem írtál semmit az álláskeresésedről, az elmúlt napokról, stb. Ha csak a gyár interjút csináltátok eddig akkor tényleg nagy gond van.

Nem írtál semmit a CV szórásról, a kilincselésről, stb. Nem tudom mentetek e végül vagy sem.

Így igen nehéz tanácsot is adni.

1. Nem értem meg miért lenne az baj hogy temporary "karácsonyi" pozíciót szereztek? Azért is pénzt fizetnek, legalább "experience" is lesz az önéletrajzhoz, és ki tudja lehet hogy megtartanak. Inkább választanám most a bizonytalan állást, mint a biztos SEMMIT! (Én komolyan nem értelek titeket)
2. Honnan veszed hogy januárban nagyobb megszorítások lesznek? ( A karácsonyi temp staff-nak mennie kell az tény) 2008 óta válság és megszorítás van. Nem hiszem hogy 2011-től mégnagyobb lesz :))) (Mondjuk a VAT-t emelik majd)

Otthon nem tudsz olyan tanfolyamot csinálni amit az angolok "értékelnek", mert nem igazán fogadnak el semmit ami nem "angol szabvány". Szóval ha ilyen terveid vannak akkor el kell felejteni. Semmi értelme hazamenni, húzni az időt, tanulni valamit, majd realizálni hogy semmit nem érsz el vele.

Mivel te tanár vagy: Bementél már Birmingham összes iskolájába hogy "teacher's helper"-nek van e helyük?

A tanári diplomád tetszene nekik.

Én nem értem hogy Birminghamben valaki hogyan nem tud állást kapni, pláne úgy hogy beszél angolul.

Szerintem valamit nagyon rosszul csináltok.

Komolyan mondom, mennek a hetek, olvasom a blogod, és egyre csak rázom a fejem hogy én ilyet még nem láttam. De komolyan. Eddig legalább 50 ember munkakeresését, és életútját követtem nyomon, Londonban, Manchesterben, Kelet-Angliában, de ennyi "töketlenséget" még nem láttam.

Lehet hogy tévedek, de sajnos csak arra tudok alapozni amit leírsz a blogra. Mást én nem látok. (Mivel a blogon mostanában nem írtad hogyan kerestek munkát, így nem "látom" hogy mit csináltok)

ZmanUK 2010.10.10. 18:48:25

Rövid lista az álláskeresésről:

1. Önéletrajz szórás
2. Gumtree keresés
3. Minden üzlet/bár/bolt - ba bemenés,állás után érdeklődés
4. Állásügynökségek felkutatása
5. Teso/Asda hirdetőtábla, boltban felvételről kérdezni
6. Iwiw-en fórumot nyitni, munkát keresni
7. Birmingham környéki farmok látogatása
8. Gyárak/üzemek megkeresése
9. Éttermek, gyorséttermek (Meki, Burger, Pret, Subway, stb stb) megkérdezése (mosogatói állást kérdezni ha van, stb)
10. Hotelek - application form töltése, jelentkezés
11. Takarítószolgáltatókat kinézni a netről és felhívni őket

Stb, stb, stb

Ha ezeket MIND megcsináljátok, nem hiszem el hogy nem jönne be legalább az egyik ....

De megint ismétlem magamat

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.10. 20:24:24

Zlot, annyira magabiztosan mondod, hogy töketlen bénák vagyunk, de pontosan miben? Mert tény, hogy csomó hibát elkövettünk, de a jövőbe senki sem lát.

Egy indokot látok a maradásra, azt, hogy Birmingham-ben olcsón tudok lakni.

Jelentkeztem egy csomó helyre tanári asszisztensnek, voltak is nagyon jó visszajelzések (ja, abban az időben, mikor kirúgtak bennünket az utcára és nem volt címem, ami meg is nehezítette a jelentkezést, 100 km-es körzetben jelentkeztem helyekre, csak amennyiben lekauciózok egy lakást és elkötelezem magam, akkor az a munka is ugrott, egyszerűen egy ördögi körbe kerültünk).

v011 2010.10.11. 06:39:54

@GGerg: Gergő, mi jelentősége van ebben a pillanatban annak, hogy ördögi körbe kerültetek, amikor még ott voltatok, ahonnan azután az utcára kerültetek? _Most_, ott, ahol most vagy, mit teszel azért, hogy állásod legyen? A teszt "régen" volt már és az eredményt is tudjuk. Azóta?

Minden egyes lakótársat, fórumozót, kommentelőt, ismerőst, aki hajlandó elmondani neked, hogy "régen jobb volt", önigazolásként (és pajzsként) használsz (rosszul döntöttem, hogy most kijöttem!, naugye, hogy Angliában most nem lehet boldogulni!, látjátok, igaz, miért kell hazamenekülnöm?), csakhogy már rég kenyérharcként kellene tekintened az álláskeresésre. Ha már ott vagy, pont most, hát tegyél meg magad mindent. Csak mert akarsz és tudsz jól dolgozni (csak ezért senkinek nem jár/jut - nem tudom hogyan írjam, hogy ne kapd fel a vizet -, munka), nem várhatsz végtelenségig az ügynökségekre (jelent esetben ez sült galamb kategória).

Mikor születik poszt ilyen címmel: "Zlot, mind a tizenegy pontodat teljesítettem"? Csak mert a következő írásod nagy valószínűséggel ezt a címet kapná: "Képzeljétek, van állásom, több is!"

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.10.11. 11:22:49

@GGerg: tegyük fel, hogy Birminghamben kivesztek egy szobát, lekauciózzátok, fizetitek, majd 10 nap múlva kiderül, hogy MEGKAPTÁL egy állást, egy normálisabbat, mondjuk 70 mérfölddel odébb... nincs semmi vész! ha a munka TUTIRA megvan, akkor egyszerűen át kell költözni oda, a kauciót elbuktad, de nem is ingatlanozni mentél ki oda, hanem pénzt keresni.

ha a mostani helyeden el tudsz lakni addig, amíg nem találsz állást, az a legjobb. de ha nem, akkor sincs gáz, nem álmaitok otthonát kell megtalálni most, hanem valami átmenetit.

ZmanUK 2010.10.11. 13:09:54

@GGerg:

Bocsanat hogy toketlennek hivtalak, de hirtelen akkor ez jutott eszem be :)

Itt nem a jovobe kell latni, hanem MUNKAT SZEREZNI minden aron. Birmingham nagyvaros, rengeteg uzlettel, hellyel, stb.

MUNKA VAN, ez teny, csak meg kell talalni.

Egyszeruen ugy erzem hogy a kezdetektol nem tesztek meg mindent a munkakeresesben, mert ha megtennetek, akkor mar lenne allasotok. Most is ott vagytok egy nagyvarosban, es meg mindig nincs melotok. (Legalabbis az utolso informaciom ez)

Ehhez nem kell olyan nagy szerencse, vagy sok penz, egyszeruen addig kell menni, amig nincs munka. Simple as that ...

Nem kell itt okokat keresni, meg magyarazkodni, egyszeruen talaltok e munkat vagy sem.

Szerintem azoknak a 99%-a aki nem talal munkat Angliaban es hazamegy, a sajat hibajukbol nem sikerul nekik.

Szamos peldat lattam mar pro es kontra. De valahogy mindig azt lattam hogy aki igazan akart munkat, annak lett is munkaja.

(Ismeroseim, kijottek ZERO angoltudassal. .. a spanom segitett nekik, es berakta oket egy angol farmra paradicsomot ultetni, gondozni, stb, stb, stb. .... nem semmi melo, de minimalt fizetett, egy mobile homeban laknak, es mar autot is vettek maguknak - Persze most oktober vegen majd ujra munkat kell keresniuk, mert a farm telen nem uzemel, de legalabb mar van nemi penzuk, es picit jobban beszelik a nyelvet)

ZmanUK 2010.10.11. 13:10:43

Irtam egy hosszu kommentet es elszallt

Megorulok

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.11. 13:18:59

@Zlot: Nem szállt el, csak lassú a blogmotor.

Itt van egy kis bökkenő. Pár napja Ági megkapta, hogy nem tud angolul. Most meg azt írod, hogy van, aki kijött angol nélkül (ezek szerint kevesebbel, mint Ági, ő azért tud valamit, csak nem mer és nem sokat), de valaki betette egy helyre. Ja, az más. Az is más kérdés, hogy nem igényeltem ezt senkitől, mert magam akartam megcsinálni, tehát nem azért írom. Beszoptam, ez van.

Persze köszönöm annak a két kommentelőmnek, akikkel már tudtam korábban telefonon is beszélni, sokat segítettek és nem került pénzbe sem nekik (ingyen hívom őket): tixar és zsooo az Indexről.

Megyek még három ügynökséghez, utána telefonálgatok, este leszek.

ZmanUK 2010.10.11. 13:21:32

Megsem szallt el hehe :)

ZmanUK 2010.10.11. 13:29:35

Nos akkor pontositok.

Az ismerosok, az unokatesohoz jottek ki, ott laktak par napig (akarcsak te a tesodnal). Az unokatesojuk fogta oket, beultette a kocsiba, es elment veluk az osszes kornyekbeli farmra, es megkerdezte lenne e BARMI munka a nem beszelo parnak (par szavas szokincsuk volt)

Es VOLT munka. Mutogatassal kezdtek a kommunikaciot, de belejottek.

Ez volt a "betette oket egy helyre". (Nem fogalmaztam tul reszletesen ez igaz)

Mivel ti megjobban tudtok angolul, nem ertem miert nincs allasotok meg mindig.

Ayin 2010.10.15. 11:32:25

tokeletesen egyetertek vo11-el.
süti beállítások módosítása