Szombat délután elmentünk Dobogókőre sétálni, nagyon szép volt, még túráztunk is picit.
Tegnap pedig újra meghajtottuk Levente egyik autóját (amit most a főnök használ). Ez egy Audi S8-as, 2001-ből, tehát az első széria, és abból a frissített, újabb verzió (újabb lámpák, -műszerfal, -motor).
Kár részletezni, de röviden, ez egy újonnan harminc milliós autó volt (az Audi csúcsa), ahhoz illő felszereltséggel, ilyen pl.
- alumínium térváz, alumínium karosszéria (vetélytársainál mázsákkal könnyebb volt és emiatt sokkal jobban irányítható)
- az első-hátsó parkradar (akkor még ritkaság volt)
- napelemes szellőzőrendszer
- minden elektromos (ülés-, kormányállítás, de az öv magassága is ilyen vagy a deréktámasz helyzete és tartása)
-nyomatékérzékeny állandó összkerékhajtás
- 4.2-es V8-as 360 lóerős, hengerenként ötszelepes motor ötfokozatú, kormányról is kapcsolható automata váltóval
- stb.
Részletesebb leírás itt található, katt!
Az az igazság, hogy nem rajongok az Audikért, de ezért az autóért nem lehet nem rajongani. Vezettem én már gyorsabb V8-as autókat is, de ez egy legenda, gyerekkorom óta szerettem volna ilyet vezetni (hála az égnek, azóta már párszor sikerült).
Legendaságát csak erősítette, hogy szerepelt - a frissítés előtti modell - a Ronin című filmben (Többek között Robert De Niro és Jean Reno is szerepelt benne). Ebben a fimben volt látható minden idők egyik legbrutálisabb autós üldözése, már gyerekként is nagy hatást gyakorolt rám anno az autó.
Az üldözés(ek) ide kattintva érhető(k) el.
Ez az autó indított el egy új szegmenst a kategóriájában, amit a gyárak többsége csak napjainkban fedezett fel: a sportlimuzinokét.
Már az, ahogy beindul: morran egy akkorát, hogy az ember belerezzen! Egyedül azon érződik, hogy nem a legújabb fejlesztés, hogy a váltó nem olyan gyors, mint az új modellekben. Elég jól megy, hat és fél másodperc alatt százon van és elég hamar kétszázat mutat a műszer, ha nem figyel az ember. És nagyon stabil futómű van alatta. erős fékekkel. Ami elég vicces, hogy autópályán ésszel hajtva nem fogyaszt többet, mint egy átlagos 1.3-as, 1.6-os autó, tíz literrel elmegy. Majd' két tonnával, összkerékhajtással, 4.2-es motorral, automata váltóval, amelyek egyenként sem a kevés energiaigény - tehát fogyasztás - zálogai. Városban pedig 12-20 között bármi lehet. De nem is oda való.
De ezt kár mesélni, érezni kell..
Készült videó is, de sajnos nem jó a hang, pedig ott látszik, hogy Ági néha fél:)
És megjegyezte, hogy nagyon belenyomja az ülésbe:)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.