HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.01.16. 00:09 GGerg

Eredetiséget vizsgálni kell...

Ma (illetve már tegnap) volt anyukám autója műszakin. Ami nem baj, mert a műszaki kell, nem hülyeség.

A legviccesebb - és egyben legtragikusabb momentum az, hogy egy 2003-as, újan vett autót, ami még nem váltott gazdát, eredetiségvizsgálatnak kell alávetni..

Mikor este elhozta az autót a szerelő és visszavittem, beszélgettünk pár percet. Mesélte, hogy ez az eredetiségvizsgálat semmit sem bizonyít, csak pénzkidobás. Tehát, ha holnap el akarja adni az autót, újabb (!) eredetiség-vizsgát kell végezni/fizetni.

Idézem az eredetiség-vizsgalat.hu oldalt:

"Ha a tulajdonos nem önállóan kérelmezi az ellenőrzést, csak elmegy a műszaki vizsgára, kizárólag a műszaki adatlapra kerül rá az eredmény – ezt azonban nem fogadja el az okmányiroda adásvételkor. Aki tehát el akarja adni autóját, először az eredetiségvizsgálatot kezdeményezze, csak ezután a műszaki vizsgát."

Egy komment ugyanezen honlap másik cikkéből:

"Az új előírás szerint a soros műszaki vizsga alkalmával eredetiségvizsg álatot is kell végezni a 2006 előtt forgalomba helyezett autóknál. Ez még nem is kifogásolható, azonban a szabály azokra az első tulajdonosokra is vonatkozik, annak idején hivatalos márka autószalonban vásárolták meg a gyári 0 km-es új autójukat. Ezzel közvetetten lopással gyanúsítják az szalonokat és a vásárlókat pedig rosszhiszeműség gel, ami abszurdum és súlyos gondolkodásbeli hiányosságokra hívja fel a figyelmet.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az elektronikus adatbázis feltöltésével és a 2006 előtti, könnyen hamisítható forgalmi engedélyekkel indokolja a döntést. Ha ismernék az új és a gyártóknál a szalonok által megrendelt gépkocsik dokumentációs eljárását, akkor ilyet nem kérnének, ugyanis egyedi megrendelések alapján már a gyártásba került gépkocsikat annak megfelelően készítik el (festés, extrák, típus, stb.), tehát az eredetiséghez nem férhet kétség.
Úgy vélem, hogy az NKH nem volt képes felmérni a szabályozás okozta következményeke t, nem mérlegelték a reális kivételeket és nem vették figyelembe, hogy a szalonokból történt vásárlások óta már eltelt 5 év, azaz a visszamenőleges en követelt eredetiségvizsgálat követelménye el is évült.
Sajnos azt kell feltételezni, hogy itt is puszta állami pénzbehajtásról van szó, ugyanúgy, mint a zöldkártya cirkusz annak idején. Arra sem volt szükség, hiszen a legjobban légszennyező gépjárművekre (teherautók, buszok, Trabant, Wartburg, stb.) sokkal enyhébb mutatók, vagy az sem vonatkozott, mint egy Eu IV-es motorral felszerelt új járműre. Talán ennek is köszönhető, hogy mára kimúlt a felesleges zöldkártya, viszont sok százmillió forintot fizettek ki feleslegesen az autótulajdonoso k.
Egy arra hivatott érdekvédelmi szervezetnek – egyénileg nem sokra mennénk – perrel kellene követelni az NKH jogszabály korrigálását, vagy visszavonását."

Ez már talán a legalja.

Szólj hozzá!

Címkék: magyarország autó műszaki


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr821675955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása