HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.05.05. 12:14 GGerg

A szolgálati gép

Már a történet legelején úgy volt, hogy Levente feleségének autóját fogjuk használni pesti munkánk során. Nem így volt múlt hét végéig, mivel Levente kölcsönadta azt egyik barátjának. De már vissza tudtuk adni anyukámnak az övét, úgyis viszi majd szerelőhöz.

A gép az autós újságok, -újságírók kedvence (Itt egy teszt és itt egy másik is), az első generációs Honda Jazz, már a modellfrissítés utáni, 2005-ös. Fullos kivitel, négy légzsákkal, négy ablamkemelővel, automata klímával, elektromos (a behajtás is) tükrökkel, alufelnikkel stb.

Újabban már viszonylag ritkán értek egyet az autós újságokkal, de ez mai napig az egyik legjobb kisautó (iiletve belül nem kicsi), hiába frissültek/újultak meg a konkurensek, de maga a Jazz is. A vezetési érzet (azért élményről nem lehet beszélni, hacsak nem a kényelem és kifinomultság élménye) eléggé nagyautós, főleg az ülések, a kárpitozás, a futómű csillapítása és a zajtalanság miatt.

Ja, és a váltó. CVT rendszerű automata. Ilyen van a robogókban is. Elég furcsa autóban az, hogy a motor gyorsításkor felpörög egy fordulatra - ha erő kell, olyanra, ha takarékosság kell, olyanra - és ott is tartja magát és az áttételt változtatja fokozatmentesen,  de meg lehet szokni. Mindenesetre az alacsony fogyasztás  (és zajszint) záloga ez, mert elég szürreális, mikor emelkedőn gyorsuláskor 1500-on pörög csak a motor (sima városi használatkor 1000-en!). Ez D-ben van így, az S (Sport) állásban ennél azért jobban pörgeti és motorféket is ad.

De én nem is ebben használom az autót, hanem igénybe veszem a 2005-ös modellfrissítés újdonságát, amiben már van a váltónak egy hétfokozatú automatát imitáló üzemmódja is. Ilyenkor a fokozatnélküli váltó előre beprogramozott "áttételeket" használ, egy normális "fokozatos" váltó érzetét keltve. Ebben is van Sport-mód, akkor jobban adja a motorféket és később is kapcsol fel. De nekem teljesen megfelel a D. Ilyenkor 2000-nél elvált, ami bár magasabb lehet a fokozatnélküli üzemmód fogyasztásánál, de így is 6.5 literen áll a fedélzeti számítógép szerint, ami nem rossz egy állandóan klímázós, automata autótól. De a lényeg, hogy automata, nem kell kuplungolni, váltóval hadonászni. Eleget váltottam már életemben.

Szintén a modellfrissítés hozománya még, hogy lehet a kormányról is váltani, de én ezt nem használom, maximum hegyről lefelé tartom érdekesnek, hogy adjon igazán erős motorféket az autó. Bár elég gyorsan reagál, nem versenyautó ez.

Összességében megérte a négymillió forintot, mert még az ötéves példányok sincsenek 2.5-2.6 millió alatt, jól tartják az árukat. Igaz, hiszen ezek még teljesen japán gyártmányok. Nincs is gond velük. Az automata viszont minden újkori autónál hibaforrás sajnos. Esetünkben is van egy pici gond, induláskor van egy kis rezonancia.

Szeretjük mindketten Ágival, sőt Sanyi is szereti. Mikor hétvégén lemostuk, végig ő akart vezetni, pedig előtte nem vezetett automatát.

1 komment

Címkék: autó


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr411976234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SanyaG 2010.05.05. 19:32:19

Bizony!
Élveztem a vezetést...! :)
Jók a képek! ;) :)
süti beállítások módosítása