HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2011.01.29. 20:10 GGerg

Egy csodás nap margójára - találkozás _Phoenix_-szel

A nemrég említett bajok nagy része, ahogy jött, úgy tűnt el, kivéve a biztosítást, dehát azt beszoptam, arról majd máskor.

Zanzásítva a hetem.

A lakásról: múlt szombaton elment a net, mert a gyerek nem fizette be a számlát, ami 130 font. Arra akart rávenni, hogy a bankkártyámról fizessem ki és két hétig nem fizetek bérletet (úgyhogy tőlem függ, lesz-e net - ezt mondta). Természetesen nem mentem bele (igaza volt Norbinak pár hónapja: "A kisujjad nyújtod nekik és a faszodat is letépnék.") Azóta visszajött a net, de nem fizetett, csak betelefonált, úgyhogy bármikor kikapcsolhatják megint.

Aztán hétfőn már áram sem volt. (Egyébként a mai nap is lekapcsolt, de megtaláltam a feltöltött kulcsot, így lett újra.)

Hétfőn feladtam hirdetést a GumTree-n, a Facebook-on, a SpareRoom-on. Másnap a litván munkatársaim jelezték, hogy beszélnek a landlordjukkal, látták a Facebook-ot. De írtak üzenetet GumTree-ről és SpareRoom-ról is. Ebből egyiket holnap néztem volna, de nemrég írt, hogy kiadta. Egy másik, ami a legígéretesebb lenne, az még nem írt a válaszomra, pedig az a "munkahely" közelében lenne.

De ma elmentem megnézni egy nő hirdetését, pont az ellenkező irányba lakik a munkához képest, de csak 2.5 km a különbség és bár az ajánlott szobája most mégsem kiadó, mutatott egy pici szobát 50 fontért, kaució nélkül. Na, ez már jó, van ingyenes parkolás és internet is, fürdő szép. A hátránya, hogy sajnos dohányoznak és van egy kutya és egy macska is. Óriási előny, hogy angolok és mindig segített a nő (és a barátja), ha nem jól mondtam valamit, így nagyon gyorsan fejlődik majd az angolom, ha oda költözöm. Azt hiszem, holnap pakolunk is tesómmal.

Az igaz, hogy megígértem a gyereknek, hogy két héttel előtte szólok, de nem tudom ehhez tartani magam, mert nem volt korrekt az internettel, az árammal, a hangos, éjszakai zenehallgatással, ez nem így működik. És december elején közölte, hogy nem elég neki a 60 font hetente, így keressek másik szobát karácsonyig. Valamint egy hónapot ígértem neki, háromat töltöttem itt..

A munka:

Minden nap dolgoztam, csak csütörtökön küldtek el fél tíz körül. Mondjuk, nem értem, szerdán is kezdett két csaj és csütörtökön, mikor egy csomóan hazamentünk, akkor láttam, hogy kezdett egy csaj, mert az oktató videót nézte. Mondjuk, nem csak én nem értem ezt az egészet.

 

Úgyhogy csütörtökön elmentem Gloucesterbe és megkerestem az ügynökséget, akik múlt héten hívtak. Kérdezték, mikor tudnék kezdeni és vissza tudok-e menni másnap. Hát nem tudtam, és amennyiben nem küldenek haza hétfőn korábban, akkor sem tudok. Nem állok olyan jól, hogy bevállaljam, hogy elhagyom Birminghamet. De az olvasó segíthet ennek eldöntésében: érdemes?

Több ügynökségben is jártunk Peti barátommal (aki kicsit rosszul érezte magát, nem is akart találkozni, egyébként apukám barátnőjének fia), egy másikban szintén azt mondták, hogy tudnának munkát adni, más kérdés, hogy angoloknak nem tudok mindent elhinni.

Nagyon szuper nap volt, Petinek nagyon tetszett a Saab kényelme és hifije (a minőségi puha műanyag itt is számít, jobb az akusztikája), nyomattuk is az ABBA-t rendesen, a svéd autóba svéd zenét jegyében. Megnéztük Gloucestert, Cheltenhamet.

Utána pedig elindultunk, Swindonba, hogy találkozzunk _Phoenix_ kommentelőmmel, aki lehet, hogy tud segíteni a jövőben állásügyben és neki is Saab-ja van, tehát rossz ember nem lehet (igaz, ez már korábban bebizonyosodott). Közben átmentünk egy olyan körforgalom-rendszeren (a magic roundabout), amiről már hallottam, de jobban kellett volna figyelni a táblákat, mert csak az tűnt fel, hogy mindenfelé körforgalmak vannak. Nem tudom, hogy éltük túl, de arra emlékszem, hogy az autó ment, én pedig hátrafelé néztem közben és csodálkoztunk. A mágikus körforgalom annyira hatása alá kerített bennünket, hogy még sokáig arról beszélgettünk, akkor is, mikor egy Fordnak nem adtam meg az elsőbbséget egy sima körforgalomban, nyomta is rendesen a dudát. De nem érdekelt bennünket.

Igazából _Phoenix_-éknél lettünk felvilágosítva arról, hogy ez az a különleges körforgalom volt. Nem okozott csalódást (ahogy a barátnője sem, hogy őt is megemlítsem), rendes emberek nagyon. És hihetetlen, de rájöttem az olajszivárgása okára is, amire ők régóta nem: a gyújtáselosztó fedelénél az egyik szimmering valószínűleg kuka. Az enyém sem tökéletes, de az övét már muszáj kicserélni, mert nem tesz jót az olaj a gyújtásnak. Megállapodtunk abban, hogy amelyikünk először talál ilyet (vagy rendel a boltban), az vesz a másikunknak is.

Nem maradtunk sokáig, útnak indultunk Petivel. Elég rosszul érezte magát a nap elején, de azt mondta, a Saab gyógyít, utána jobban lett. Én sem éreztem előtte jól magamat, lehet benne valami. A lelkünknek is jót tett a fél tank benzin suhanássá alakítása, főleg nekem, én aztán tényleg egyedül vagyok, de ő is, ha nem is annyira, mint én. Swindon alatt frankón eltévedtünk, de akkor jöttem rá, hogy _Phoenix_ meg az én tolatólámpámat javította meg, tudtán kívül. Ugyanis nézegettük, hogy mi a fene az a kókány biztosítékos megoldás az akksi mellett, és arra jöttem rá, hogy valószínűleg rossz lehet a tolatólámpa kapcsolója és így ezzel a megoldással oldották meg. _Phoenix_ megmozgatta, azóta jó.

Utána Peti adott még egy csomó filmet, lesz mit néznem unatkozás helyett, mert pl. most sem tudtam elérni a srácot az ügynökségnél, így nincs munka hétvégére.

Mondtam is Petinek, hogy segítsen a környéken munkát találni és akkor minden nap suhanhatnánk...

 

 

Annyira jó volt hallani, mikor Petit felhívta a nővére, Ildi (aki osztálytársam volt) és csak ennyit mondott neki: "Itt van velem a Gergő, ez egy jó nap volt."

 

Képek:

1. kép: Petivel merengünk Gloucester mellett

2.kép: Peti és a Saab

3-4. kép: A magic roundabout Swindonban

5-6. kép: A mini Saab-találkozó _Phoenix_-nél (meg is jegyezte, hogy szép a színe, az övé sem rossz) - egyedi a rendszámom, kiderült

Szólj hozzá!

Címkék: anglia munka történet külföld vicces tervek állás kikapcsolódás


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr112619379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása