HTML

Gergő blogol

Ezt a blogot három korábbi írásom kapcsán indítom, amelyeknek újra aktualitása lett számomra. Hogy hová jutunk? Az élet számtalan területét érinteni fogom. Ahogy én látom..

Friss hozzászólások

2010.09.08. 13:35 GGerg

Hogyan nem lett normális autóm fillérekért és hogyan lett normális olcsón (frissítve)

A történet ott kezdődik, hogy azt láttuk folyamatosan, hogy a gagyi munkákhoz is autó kell. Ez még hagyján, de azt is tudtuk, hogy amennyiben találunk is munkát (szerencsére találtunk), akkor is kell autó a továbblépéshez.

Voltunk ügynökségnél, ahol azt hazudtuk, hogy van autónk. Ők már többször is hívtak azóta.

Elkezdtem nézegetni az autókat e-bayen, elég sokszor sikerült elvesztenem a liciteket (utólag nem bánom).

Sikerült találni a GumTree oldalon egy Saab 9-5-öst. 300 fontért.  Műszaki és útadó nélkül (a kettő együtt 155 font). Össze is néztünk Andorral, az autószerelő lakótárssal. Három kép volt az autóról (később berakom), egy hátulról és kettő belülről, ezeken az autó makulátlannak tűnt. De nem volt kép elölről. Megnéztük és azt láttuk, hogy az eleje, de az egész karosszéria gyönyörű állapotban van, a belső szintén. A tesztút során kiderült, hogy az automata szépen vált, eléggé rendben van az autó. Viszont a végén azt láttuk, hogy elég erős gőzfelhőt ereget a kipufogón. Bár Andor azt mondta, hogy inkább a vizet egye, mint az olajat. Írtam fórumokra és Andorral is konzultálva, a vízfogyást a következőkre vezettük vissza: olajhűtő, turbó, fojtószelepház. Ezek közül a turbó a legaggasztóbb. Andor azt mondta, hogy az olajhűtőn kívül mindent meg tud nézni fél óra alatt (a gyertyákat is). Közben a fórumon azt írták, hogy 300 fontot az autó akkor is megér, ha lavórt hajtogatunk belőle (igaz, csak a bőrbelső 140 fontba kerül az e-bayen, ha hazahozom, akkor a többszörösét kiárulom). Andor is azt mondta, hogy még turbóhiba esetén is kijön az autó 1000-1500 fontból (és az ennyiért árultaknak is lehet baja, amit javíttatni kell) és akkor van egy rendesen felújított, felsőkategóriás autónk. Csak érdekesség kedvéért: Magyarországon ez az autó 1.2 és 1.7 millió között van.

Teltek a napok, elhatároztuk, hogy elmegyünk és megnézzük, hátha rájövünk a problémára. Előző nap írtam egy SMS-t az eladónak, azt mondta, még nem adta el. Induláskor is írtam neki, akkor sem. Odaértünk, az autót nem láttuk. Felhívtam és húsz perccel előttem adta el. Pech. Pedig Ági is szerette volna, tetszett neki.

Aztán már korábban szemeztem egy Saab 900-assal, limitált széria, bordó szín (Talladega). Pont elkaptam az aukció végét (előtte kb. egy héttel korábban néztem rá), 500 fonton állt a licit. Beküldtem az utolsó másodpercekben egy 510-et és megnyertem. Nem tudtam, örüljek-e. Az eladó részletes képeket nem közölt az autóról, azt sem tudtam, hogy van-e rajta útadó (fél évre 115 font). Műszakit augusztus 23-án csináltatott, az egy évre szól. Megnéztük az autót, kiderült, hogy majdnem háromnegyedig van a tankja. Valószínűleg igazat mondott az eladó (itt nem szokás átb@szni a másikat), hogy ittas vezetésért elvették a jogsiját. Hát igen, egy farmon találkoztunk. Nem tudtuk elhozni, az adó nélkül nem állhat az utcán. Nagy nehezen sikerült rá biztosítást kötni (ez a drága, pedig Andor nevén van és én vagyok a másik, aki vezetheti) és az adót is befizettük utána.

Vasárnap elhoztuk, az első pár méter kemény volt, Ági szólt, hogy ő már az árokparton megy. Azóta tegnap voltam vele egy másik városban interjún (erről később), kb. 110 km-t mentem vele, egyáltalán nincs gond a balos közlekedéssel. Az autón meg kell csináltatni a centírozást hétvégén, amikor Andor megnézi az egyik féket, a gyertyákat, a kuplungbovdent, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt és az olajat is. Egyelőre ezek vannak eltervezve az elkövetkező hétvégére (ha valamivel gond van és nem sürgős, akkor az elkövetkező két hónapban). Nagyon tetszik, hogy ez még igényes anyagokból épült, puha a műszerfala, még a tetőkárpit is igényes anyagból készült. Az úttartása nagyon jó, ami majd jól fog jönni az autópályán. A motorja az ebben elérhető leggyengébb alapmotor, kétliteres (130 lovas). Nem egy rakéta, de azért megy. A hifije nagyon jó, van benne egy hatlemezes CD-váltó is. Nyomatom is benne az ABBA-t és a The Mamas And The Papas-t:)

A Saab-fórumban gratuláltak (egy kivétellel, aki elég magyaros, enyhén rosszindulatú hozzászólást intézett hozzám, de mivel nem tudja az előzményeket, leszarom), mondták, hogy ne sajnáljam a 9-5-öt, mert a Talladega kivitel elég ritka (a Saab eleve, de azon belül ez pláne).

És azt tudjuk, hogy a Saab- és Volvo ülések a legkényelmesebbek...

1-3. kép: A Saab 9-5, amiről lemaradtunk (a hirdetés képei)

4-6. kép: Amit végül meg is vettem

22 komment

Címkék: anglia külföld saab autó


A bejegyzés trackback címe:

https://gergoblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr842280238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SanyaG 2010.09.08. 19:50:35

Szeva!
Jó gép ez a Saab 900! :)
Ha jól számolom szervizzel, esetleges generállal is megvagy 300 kilóból (Ft)!
Tetszik a színe!
Aztán majd írjál a baloldali közlekedésről is... ;)
Az interjúkhoz nagy kalappal!

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.09. 00:08:30

Mármint három kilóból:)

Tudom, hogy jó gép, viszonylag képben vagyok a témában, nem is vettem volna valami Vauxhall (Opel, stb.) csoffadékot.

Legalább, ha ezzel rohadok le, akkor stílusosan teszem.

SanyaG 2010.09.09. 10:56:36

Ja, ja 3 kiló akart az lenni...! :)
Egy Saab 900 NG, ennyiért főnyeremény! :)
Hiába, a Talladega , az Talladega!!! :)
Meg azért ezzel a 2.0i 130HP -a motorral is elboldogulsz azért! ;)
Igaz nem 2.0 turbó, 2.3 és 2.5 motorok, de azért...! ;) :)

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.09. 12:55:17

Egyébként tényleg jó vétel volt, ezt beszélték az Andorék is a műhelyben. Az e-bayen 800 és 1300 között mennek a 97-98-asok.

ZmanUK 2010.09.17. 12:29:06

Sosem ertettem Angliaban miert jo megvenni az oregebb autokat, 200-500 fontokert. A magas szervizkoltsegeket es alkatreszarak miatt en nem nyuglodnek a szervizeltetessel (megha van is ismeros aki megcsinalja). Amikre a biztositas szinte ugyanannyi mint az ujabbakra. Erre a Saabra a road tax igen combos plusz gondolom fogyaszt is rendesen.

Nem vagyok meggyozodve hogy jo vetel volt...

Azert koss majd ra egy breakdown covert :))

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.17. 13:58:09

@Zlot: Köszönöm a szakértői véleményt...

Milyen magas szervízköltség? Az autó jó állapotban van, olajcsere kell neki. Pont tegnap vettem meg az olajat olajszűrővel (ez gyári eredeti), a pollenszűrőt, levegőszűrőt (ez pedig utángyártott, de svéd cucc) Európa legnagyobb Saab alkatrész-kereskedőjétől. Ugyanis azt mondták, hogy jó az utángyártott is, ők már csak tudják.

Ezért 38 fontot fizettem, a csere 10 fontba kerül. Ez otthon sem lenne sok, új autóban is el kell ezeket végezni.

Az a baj, hogy az modern kori autógyártás szemetet termel, nem is sok mai autó kellene. Ezen túl inkább szervizre költök, mint értékvesztésre...

ZmanUK 2010.09.17. 14:15:21

Nem vagyok szakerto :) Sot az autokhoz sem ertek tulzottan. Viszont laikuskent inkabb veszek egy 1-2 eves autot (ami mar tul van az ujato ertekvesztesen) es amire legalabb meg 4 evig nem kell kolteni semmit :), mintsem beruhazzak egy tobb mint 10 evesbe.

Mivel az anyagok elfaradnak, tonkremennek egy bizonyos ido utan ez elkerulhetetlen ezert mindig lesz mit javitani. Egy tizeneves autonal mar igenis szamolni kell majd a suru szervizelessel, mert mindig lesz valami ami elromlik.

Ha meg egy 1-2 eves autot veszel, akkor siman le lehet cserelni 4 ev mulva, egy ujabb "alig hasznaltra"

Az angol hasznaltauto piac amugy semmiben nem kulonbozik a magyartol. Ugyanugy visszatekerik az orat, ugyanugy trukkoznek mindennel. Az autok pedig kereskedesrol kereskedesre jarnak (transfer opcio a logbookon) es ki tudja melyik kereskedo mit vesz ki / rak bele :)

Szoval itt sem eletbiztositas autot venni.

ZmanUK 2010.09.17. 14:17:42

@Zlot: A "nem kell kolteni semmit" az eves/keteves olajcsere es kotelezo dolgokon felul ertettem

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.17. 15:10:07

@Zlot: Te így gondolod. Inkább költök szervizre, mint az egy-két éves autó értékvesztésére, mert annak is van rendesen. Ha elromlik, veszek másikat. Ezen túl ott van a mai autógyártás hozzáállása a dolgokhoz, de mivel nem értesz hozzá, hagyjuk. Harmincmillióig elég sok autót vezettem és tudom, hogy az elég drága autókba is képesek elég gagyi dolgokat beletenni. Nekem legjobban a kilencvenes évek autói tetszenek.

De volt korábban bejegyzésem erről, olvasd el, a címe: A mai autókról. Van második része is. A januári posztokat kellene átfutnod.

Nem akarlak meggyőzni.

ZmanUK 2010.09.17. 17:18:43

Nem is kell meggyoznod, mert csak velemenyt cserelunk. Kinek a pap, kinek a papne.

De azert az gondolom tagadhatatlan hogy egy 2010-es auto sokkal tobb extrat, es fejlettebb megoldasokat hordoz magaban mint egy 90-es evekbeli auto. (hiaba a technilogia sokat valtozik 10 ev alatt)

Gondolom az sem mindegy hogy egy autoba 100K merfold van, vagy csak 20K (lengescsillapitas, stb)

A komforterzet szerintem nagyobb egy viszonylag uj autoban, mint egy elavult regebbiben. De hangsulyozom, ez privat velemeny.

Amugy meg autoszerelo vagy masodallasban? En is vezettem mar sokfajta autot, ettol fuggetlenul nem hiszem hogy ez azt jelentene ertek hozzajuk :)))

Ha neked a kilencvenes evek autoi tetszenek, akkor lelked rajta, gondolom azokban is meg lehet talalni a jo vetelt...

ZmanUK 2010.09.17. 17:20:30

"mindegy hogy egy autoba 100K" - helyesen: mindegy hogy egy autobaN 100K

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.19. 23:59:55

@Zlot: A technológia annyit változik, hogy a gyárnak legyen jó, manapság már a vezérműláncot cseréltetik a gyárak...

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.20. 00:01:35

De majd megtudod (különösen, ha dízeleket használsz), hogy ezekre a modern autókra a gatyád is rámegy majd, annyira ócskák.

a vezérműlánc megnyúlhat rajtuk százezer km előtt..

ZmanUK 2010.09.20. 10:50:52

@GGerg: Az enyemben vezermuszij van, nem lancos.

Es meg gyari jotallas :)

WhatTheFuck (törölt) 2010.09.20. 15:41:37

@Zlot: hat tatyo ez egy szubjektiv velemeny! az hogy te nem nyuglodsz es neked nem eri meg, az nem jelenti azt hogy masnak se erje meg.

Plane ha ert is hozza, ha pedig igy van akkor mit szamit a szerviz.

nyilvan nem irodistaknak muszaki faszkalapoknak nem eri + ;)

Virago_1000 2010.09.22. 23:45:24

@GGerg: "Tudom, hogy jó gép, viszonylag képben vagyok a témában, nem is vettem volna valami Vauxhall (Opel, stb.) csoffadékot. "
- kilog a seggetek a gatyabol, de azert a magamutogatas, az kitunoen megy. Igen, ha nem magyarul irnal, akkor is tudnam, hogy magyar vagy.
Esetedben egy Skoda felicia, vagy valami hasonlo tokeletes valasztas lett volna, 2-300 fontert.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.23. 17:20:20

@Virago_1000:

Gratulálok. Az igazi magyar Te vagy. Kár, hogy nem megy az értő olvasás. Amennyiben menne, nem írnál ilyet. Pont annyiért néztem autót, mint amit írtál, ezt véletlenül nyertem meg. Nem bánom, megmentett bennünket. Ebbe is épphogy befér mindenünk.

Ha igazi magyar lettem volna, valami menő gépet vettem volna hitelre, akár otthon. Baszki, ez 170 ezer forint, otthon ezért 93-as Lada Samarát kapsz.

Magamutogatás egy 13 éves Saab-bal? Beteg vagy?

Ja, nem, csak okostóni..

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.09.23. 17:22:30

@GGerg: Ági is gratulál egyébként. És a kocsi a vészforgatókönyv egyik eleme is volt...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.10.06. 16:21:17

@GGerg: miért?

én opelt akarok venni
mi azzal a baj?

tlantos 2010.10.18. 11:10:02

Szep kis gep. Ennyiert a huylenek is megeri. Egy 16 eves F Astratol epp most sikerult megszabadulni a csaladban. 300e-ert szamoltak be (es 350e-ert adtak tovabb).
Nem kicsit szarabb, es nem kicsit rosszabb allapotban volt (mondjuk a garazs maitt rozsdamentes, de amugy voltak nyugjei).

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.10.19. 00:03:19

@tlantos: Az F Astra a legalja, apukámnak van (99-es), igaz, ő karban sem tartja.

Az Opel egy hihetetlenül sötét időszakából származik az az autó.
süti beállítások módosítása